تولید 1.2 میلیارد لیتر بنزین سوپر و یورو 4 در پالایشگاه اراک

از ابتدای امسال تاکنون، بیش از یک میلیارد لیتر بنزین سوپر و یورو4 در پالایشگاه امام خمینی (ر‌ه) شازند تولید شده که بخش مهمی از نیاز کشور را پوشش داده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علیرضا امین، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک میلیارد و 200 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و سوپر در این پالایشگاه تولید شده که بیش از 23 درصد نیاز کشور به این سوخت را تامین کرده و بخش عمده آن در استان‌های تهران، البرز و مرکزی مصرف شده است.

وی درباره تولید دیگر فرآورده‌ها در این پالایشگاه نفتی، اظهار کرد: 264 میلیون لیتر گاز مایع، 26 میلیون لیتر پروپیلن، 808 میلیون لیتر گازوییل، 18 میلیون لیتر نفتای سبک و 70 میلیون لیتر سوخت جت نیز از آغاز سال 97 تاکنون در این شرکت تولید شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، مقدار نفت سفید و نفت کوره تولیدی امسال این پالایشگاه را به ترتیب 82 و 322 میلیون لیتر اعلام کرد و ادامه داد: در مدت یادشده، 30 هزار تن گوگرد در این واحد پالایشگاهی تولید شده است. تولید این محصولات در شرایطی بوده که پالایشگاه حدود یک ماه درگیر تعمیر و بازسازی اساسی(اورهال) بود، زیرا حجم تولید پالایشگاه در شرایط عادی، 20 درصد بیشتر است.

وی درباره انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاه توضیح داد: مرحله نخست تعمیرات اساسی پالایشگاه در اردیبهشت و مرحله دوم نیز در مهر ماه امسال انجام می‌شود، در مرحله نخست، به وضعیت سلامت دستگاه‌ها و تجهیزات پالایش، واحد‌های تولیدی شامل تقطیر، سی‌سی‌آر، گاز مایع، غلظت‌شکن و تصفیه نفت سفید رسیدگی می‌شود.

بر اساس این گزارش، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) تولیدکننده بنزین یورو 4 و از مهم‌ترین پالایشگاه‌های نفت کشور است که به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه‌اندازی شده و با ظرفیت کنونی 171 هزار بشکه در روز به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 283670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =