تولید روزانه 650 هزار بشکه میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: تولید روزانه محصولات مهم گازی از جمله میعانات گازی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی سبب شده تا تولید 70 درصد از سبد انرژی کشور بر عهده این مجتمع قرار بگیرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، هادی هاشم‌زاده فرهنگ با بیان این‌که مجتمع گاز پارس جنوبی با تامین بیش از 70 درصد سبد انرژی کشور، ماموریتی بزرگ و کلیدی در سطح کشور برعهده دارد، گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی تاکنون راهبری 10 پالایشگاه بزرگ گازی کشور را برعهده داشته و در آستانه تصدی راهبری پالایشگاه یازدهم و دوازدهم قرار دارد که متشکل از فازهای 13، 22 و 24 از طرح توسعه پارس جنوبی است.

وی افزود: اکنون روزانه بیش از 650 هزار بشکه میعانات گازی، بیش از 10 هزار تن اتان، بیش از 10 هزار تن LPG) گاز مایع) و حدود 1800 تن گوگرد در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود.

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی تاکید کرد: از منظر مدیریت HSE نیز باید استقرار تمامی سیستم‌های مدیریتی HSE در این مجتمع گازی در دستور کار قرار گیرد، همانطور که اکنون نیز متخصصان و کارکنان واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در مجتمع پارس جنوبی با همه تلاش و توان در مسیر فرآورش و تولید گاز پایدار در حرکت هستند و امیدواریم با رهنمودها و استقرار سامانه‌های مدیریتی در این حوزه، شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی کشور باشیم.

کد خبر 283930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =