نخستین مرکز تربیت مربی و آموزش عملی نیروهای پیمانکاری گاز افتتاح شد

برنامه‌ریزی و ارئه آموزش‌های حرفه‌ای در سطح کشور برای بیش از 12 هزار نیروی پیمانکاری در صنعت گاز، با افتتاح نخستین مرکز تربیت مربی و آموزش نیروی انسانی در استان البرز آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، امروز (سه‌شنبه، نهم مردادماه)، مرکز تربیت مربی و آموزش عملی نیروهای پیمانکاری گاز با حضور حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز، محمدعلی نجفی استاندار البرز و سلیمان پاک‌سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از مدیران صنعت گاز افتتاح شد.

حسین تقی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در آیین افتتاح این مرکز گفت: شرکت گاز استان البرز به‌منظور بهره‌مندی از سیستم‌های نوین مدیریتی و حرکت در مسیر سرآمدی و بهبود مستمر، نقشه راه تعالی استان را تا افق 1400 تدوین کرده است.

وی با اشاره به ارزش این پروژه که حدود ۲ میلیارد تومان است، افزود: همسو با مسئولیت اجتماعی این شرکت، تفاهم‌نامه‌ای مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اردیبهشت ماه امسال امضا شد و شرکت گاز استان البرز به عنوان پایلوت این طرح آموزشی با همکاری و همت مداوم خبرگان و متخصصان هر دو سازمان، در 2 ماه این تفاهم‌نامه را به مرحله اجرا رساند.

تقی‌نژاد درباره رویکرد شرکت ملی گاز مبنی بر حرکت از کمیت به کیفیت، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۵ درصد کارها برون‌سپاری شده و بر همین اساس، در بخش مهم منابع انسانی، ۱۲۰ نفر از نیروهای پیمانکاری با گذراندن دوره‌های پیمانکاری، در آستانه گذراندن دوره‌های عملی خود در این زمینه هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: از دستاوردهای مهم این تفاهم‌نامه، می‌توان به افزایش انگیزه و امنیت شغلی نیروهای پیمانکاری به‌منظور بالا بردن اعتبار اجتماعی این افراد در صنعت گاز اشاره کرد که این مهم می‌تواند سبب ارتقای مسئولیت‌پذیری و بهبود عملکرد فردی آنها شود.

به گفته وی، افرون بر اجرای طرح در استان البرز، به طور همزمان، برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای در سطح کشور برای بیش از 12 هزار نیروی پیمانکاری این شرکت که هم اکنون مشغول ارائه خدمات در حوزه بهره‌برداری گاز به مردم هستند نیز به انجام رسیده است.

کد خبر 283933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =