دومین سکوی دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی راهی آب‌های خلیج‌فارس شد

عملیات انتقال دومین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به آب‌های خلیج‌فارس آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پس از پایان موفقیت آمیز مراحل ساخت، بارگیری و مهاربندی عرشه اقماری ۱۴c، این سازه دریایی صبح امروز (شنبه، ۱۰ شهریورماه) برای نصب در موقعیت مخزنی خود در پارس جنوبی، راهی آب‌های خلیج فارس شد.

سکوی ۱۴c با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش با استقرار در بخش اقماری مخزن فاز ۱۴ میدان گازی مشترک با قطر، پس از نصب و راه‌اندازی، برداشت ذخایر هیدروکربوری از میدان پارس جنوبی را آغاز خواهد کرد.

انجام عملیات بارگیری و انتقال سکوی اقماری ۱۴c به دلیل موقعیت قرارگیری آن در بین دو سازه دریایی دیگر مستقر در یارد صدرا پیچیدگی‌های خاصی داشت که با تلاش و تخصص مهندسان داخلی با موفقیت به پایان رسید.

یک شناور حامل عرشه دریایی ۱۴c به منظور نصب این ابرسازه ۲۲۰۰ تنی صبح امروز از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به آب انداخته شد تا دومین سکوی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی پس از رسیدن به موقعیت خود در میدان مشترک گازی با قطر، نصب و عملیات اتصال بخش‌های مختلف آن آغاز شود.

پیش‌بینی می‌شود عملیات نصب دومین سکوی دریایی طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی هفته آینده آغاز شده و تا نیمه دوم مهرماه امسال به پایان می‌رسد.

این دومین عرشه فراساحلی است که در قرارداد همکاری مشترک شرکت نفت و گاز پارس و شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا به اجرا در می‌آید.

انجام 100 درصدی عملیات ساخت، بارگیری، مهاربندی و انتقال سکوهای فاز 14 پارس جنوبی با تکیه بر نیروهای متخصص داخلی نشان از تحقق عملی حمایت از کار و کالای ایرانی در طرح های توسعه پارس جنوبی است.     

کد خبر 284398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =