بازنگری در عملکرد ایمنی شرکت ملی حفاری با پایش اثربخشی

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‎های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: نظام مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت از طریق «پایش اثربخشی»، ارزیابی و بازنگری می‎شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید قربانی درباره خط مشی بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی حفاری اظهار کرد: در این ارتباط به‎منظور دستیابی به بهبود مستمر، برنامه‎ریزی و اجرای ممیزی‎های دوره‌ای، مورد اهتمام است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری یکی از شرکت‎های تابع شرکت ملی نفت است که در چهار دهه فعالیت به عنوان بزرگ‎ترین شرکت ‌ایرانی در زمینه حفاری چاه‎های اکتشافی، توسعه‌ای- توصیفی، تعمیر و تکمیل چاه‎های نفت، گاز و خدمات جانبی در مناطق خشکی و دریایی پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور بوده است.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست شرکت ملی حفاری اظهار کرد: از آنجا که شرکت ملی حفاری نسبت به حفظ سلامت کارکنان و تجهیزات در برابر مخاطرات‎کاری، اهتمام به مسئولیت‎های اجتماعی و حفاظت محیط زیست متعهد است بنابراین نظام مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‎ زیست در تلاش است تا چارچوب قوانین، مقررات و استانداردهای داخلی و خارجی برای الزام‎های کارفرما باشد.

قربانی گفت: در اجرای خط‎‎مشی تعریف شده، پیشگیری و کاهش حوادث و حرکت به‌سوی حذف بیماری‎ها، آسیب‎های انسانی، مسمومیت‎های ناشی از کار و آسیب‌های وارده به تجهیزات و تاسیسات، تعهد به پیشگیری از آلودگی محیط زیست در بخش‎های هوا، آب، خاک و صوت و همچنین بهینه‎سازی مصرف منابع آب و انرژی مورد تاکید است.

وی  افزود: افزایش آگاهی طرف‎های ذینفع درباره مسائل مرتبط با بهداشت، ایمنی و محیط زیست، حرکت به‌منظور دستیابی به توسعه پایدار، شناسایی مخاطره‌ها، ارزیابی و کاهش ریسک عوامل بالقوه آسیب‎رسان و جاذبه‌های بارز زیست‎محیطی به پایین‌‎ترین حد ممکن و قابل قبول از موارد طرح شده برای تحقق این موضوع است.

مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست شرکت ملی حفاری اظهار کرد: حصول اطمینان از تعهد کارکنان سطوح مختلف و پیمانکاران درباره الزام‎های بهداشت، ایمنی و محیط زیست، استمرار و پایداری ارائه خدمات در شرایط ویژه با رعایت ملاحظات بهداشت، ایمنی و محیط زیست و بهبود فرآیند شناسایی، انتخاب، ارزیابی و بازبینی صلاحیت پیمانکاران، تامین‌کنندگان خدمات، کالا و مواد و سازندگان قطعات مورد نیاز شرکت  بر اساس شاخص‎های اچ‌اس‌یی از دیگر مسائل مرتبط با خط‌مشی تبیین شده است.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی حفاری در این باره به افزایش دانش و فرهنگ بهداشت، ایمنی و محیط زیست از طریق توسعه آموزش‎های اثربخش، بهبود مشارکت، حمایت از توقف کار مغایر با اصول اچ‌اس‌یی و لحاظ کردن معیارهای مربوط در ارزیابی عملکرد کارکنان اشاره کرد.

وی با تاکید بر این‎که مجموعه کارکنان شرکت ملی حفاری با رعایت اصول اچ‌اس‌یی برای دستیابی به این خط‌‌مشی با بهره‎گیری از حداکثر توانایی‎های خود باید همه تلاش خود را به کار گیرند، گفت: این خط‌مشی مانند دیگر اجزای سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت در صورت تغییر در اهداف سازمانی و پس از بررسی، بازنگری و روزآمد خواهد شد.

کد خبر 284412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =