مقابله با قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان نیازمند عزم ملی است

در جلسه کارگروه پیشگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در زاهدان مطرح شد که مهار قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان به همکاری سازمان‌های ذی‌ربط نیاز دارد.

ه گزارش شانا، محسن شهبازی سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان صبح امروز، (چهارشنبه، 21 شهریور ماه) با حضور نمایندگان سازمان‌های عضو، مدیر، معاونان و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در ستاد منطقه برگزار شد، گفت: قاچاق سوخت به عنوان یک معضل اجتماعی سبب ایجاد صف در جایگاه‌های عرضه سوخت و بالا رفتن آمار مصرف فرآورده‌های نفتی شده است.

وی با تاکید بر لزوم بررسی راهکارهای مقابله با این پدیده افزود:‌ همکاری و همفکری سازمان‌های عضو در مهار قاچاق سوخت و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی راهگشا خواهد بود.

وی گفت: بررسی و مدیریت سهمیه سوخت جایگاه‌های عرضه، کنترل باک و جلوگیری از استفاده از باک‌های غیراستاندارد ناوگان حمل‌ونقل، اعمال نظارت‌های الکترونیک بر عملکرد جایگاه‌ها، مهار سوخت در مرزها، اعمال نظارت بیشتر بر کارت‌های هوشمند سوخت و ابطال یا مسدود کردن کارت‌های غیر مجاز، از جمله پیشنهادهای مطرح شده از سوی اعضای کارگروه در این جلسه بود.

سرپرست منطقه زاهدان اعمال کنترل و نظارت بیشتر بر عملکرد جایگاه‌های سوخت با مشارکت سازمان‌های عضو، پیگیری اجرای مصوبه نصب دوربین‌های IPدار در جایگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی و موضوعی با سازمان‌های مختلف را از جمله مصوبات این جلسه برشمرد.

بنابراین گزارش، در بخش‌هایی از این جلسه کارشناسان سازمان های عضو کارگروه نیز پیشنهادها و راهکارهایی برای کاهش قاچاق سوخت و کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی ارائه کردند.

کد خبر 284581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =