عملکرد 6ماهه 2 شرکت‎ نفت و گاز شرق و غرب بررسی شد

عملکرد شرکت‎های بهره‌برداری نفت و گاز غرب و بهره‌برداری نفت و گاز شرق در نیمه نخست امسال، در نشست‌های پیش‌بینی بهره‎دهی چاه‎های این شرکت‌ها عنوان و بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی درباره فعالیت‌های انجام‌شده در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به تحقق صددرصدی تعهد تولید تکلیفی این شرکت در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: انجام تعمیرات اساسی چاه‎ها، مراکز جمع‌آوری و مرکز اندازه‌گیری مطابق برنامه پیش‌بینی شده با انجام 3 هزار و 400 مورد درخواست کار و صرف 37 هزار نفر ساعت از مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت است.

راه‌اندازی 2 حلقه چاه در خانگیران و تعویض تاج چاه شماره 36 خانگیران بدون حضور دکل از دیگر فعالیت‎های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در ماه‎های اخیر است که ازسوی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به آنها اشاره شد.

حاتمی همچنین از تکمیل و راه‌اندازی مرکز جمع‌آوری شوریجه دی، تکمیل تاسیسات و خطوط لوله چاه‎هایی که در برنامه تولید قرار دارد و پروژه خط لوله اصلی انتقال گاز 16 اینچ از جمع‌آوری مرکزی تا مرکز اندازه‌گیری به عنوان پروژه‌های مهم در دست اجرای نفت و گاز شرق نام برد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به عنوان یکی از سه شرکت تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، افزون بر تامین نیاز نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‎های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تامین می‎کند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در نیمه نخست امسال نیز عنوان کرد: در پنچ ماه نخست سال 97، 156 مورد عملیات و آزمایش روی چاه‎ها از قبیل آزمایش با تفکیک‌گر سیار، آزمایش شاخص بهره‌دهی، آزمایش ممیزی فشار ساکن و جریانی، عملیات دستگاه‌های لوله مغزی سیار، پیگیری اجرای برنامه های تعمیر و حفاری و تعویض و  تعمیر شیر ایمنی درون‌چاهی در این شرکت انجام شده است.

وی درباره اقدام‌های مورد نیاز در مرکز بهره‌برداری و نمک‎زدایی چشمه‎خوش، واحد عملیاتی تنگ بیجار، مرکز  بهره‌برداری سرکان و ماله‎کوه و واحد عملیاتی دهلران نیز توضیحاتی داد و اولویت‎های کاری این واحدهای عملیاتی را برشمرد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ساختار شرکت ملی نفت ایران است که فعالیت خود را به صورت رسمی از ابتدای سال 1378 با تولید، فراورش و ارسال نفت و گاز به مبادی مصرف آغاز کرده و دارای پنج منطقه عملیاتی نفت‌شهر، تنگ بیجار، چشمه‌خوش، سرکان و دهلران است.

کد خبر 284603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =