تکمیل گازرسانی به استان تهران نیازمند همکاری شهرداری‌ها و راهداری است

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اعلام کرد: تکمیل گازرسانی در استان تهران به همکاری شهرداران و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران برای دریافت مجوز نیاز دارد، اما این نهادها با شرکت گاز همکاری نمی‌کنند.

احمد دارابی درباره نحوه همکاری شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی برای اجرای شبکه گازرسانی استان تهران به خبرنگار شانا گفت: ارائه خدمات گازرسانی به مشترکان شهری، روستایی، صنایع و بخش نیروگاهی که متقاضی دریافت گاز طبیعی هستند به عنوان تکلیف سازمانی شرکت گاز استان تهران است.

وی افزود: اجرای خطوط انتقال گاز و اجرای شبکه گازرسانی درون‌شهری و درون‌روستایی از مهم‌ترین طرح‌های شرکت گاز استان تهران است که در این زمینه به همکاری مداوم شهرداری‌های مناطق و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: نخستین گام برای اجرای شبکه گازرسانی در هر بخش از استان تهران، اقدام برای دریافت مجوز حفاری از اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و همچنین شهرداران مناطق شهر تهران است، اما همواره با مخالفت آنان مواجه می‌شویم.

دارابی اظهار کرد: ندادن مجوز حفاری برای اجرا طرح ساخت خط لوله گازرسانی به شهرهای ورامین و فیروزکوه از جمله موانع گازرسانی در استان تهران است. در شهر تهران نیز شهرداری‌های مناطق یک و 2 ممانعت‌های فراوانی در رفع تنگناهای گازرسانی شهر تهران دارند.

دارابی، درباره  احتمال قطع گاز در ورامین و فیروزکوه بیان کرد: این احتمال به دلیل توسعه سریع مشترکان گاز شهرستان ورامین و صنایع موجود در آن منطقه وجود دارد، زیرا به منظور حفظ تعادل مصرف گاز در فصل سرد سال، جلوگیری از افت فشار گاز و قطع گاز احتمالی نیازمند اجرای خط تغذیه گاز جدید هستیم و همانطور که گفته شد در این باره با مشکلاتی رو‌به‌رو شده‌ایم.

به گزارش شانا، در جلسه اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران که دیروز (یکشنبه، یکم مهرماه) برگزار شد، اعلام شد که شهرک صنعتی قرچک باید تا پایان امسال گازرسانی شود. همچنین، محمد حسین مقیمی، استاندار تهران نیز بر شتاب در برطرف شدن مشکل شهرک‌ها برای گازرسانی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، در این باره گفت: گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک اکنون در حال اجرا است و پس از اجرای لوله‌کشی داخلی شهرک صنعتی از سوی متقاضیان دریافت گاز و ارائه مجوزهای حفاری، امکان وصل گاز به این شهرک صنعتی نیز وجود دارد.

کد خبر 284737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =