به کارگیری توان و ظرفیت‌های داخلی برای ناکارآمدسازی تحریم‌ها

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی به‌کارگیری ظرفیت‌های داخلی در ناکارآمدسازی تحریم‌ها را موثر دانست.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدحمید حسینی در نشست خبری روز سه‌شنبه (سوم مهرماه) در محل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،‌ گاز و پتروشیمی برگزار شد، گفت: خوشبختانه برخلاف تصورات آمریکا صادرات نفت ایران به صفر نرسیده و قیمت نفت نیز در حال افزایش است.

وی با بیان این‌که ایران می‌‌تواند با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی این دوره را پشت سر بگذارد و بی‌شک تحریم‌ها آثار کوتاه‌مدت و مقطعی خواهد داشت، تاکید کرد: اعضای اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی همچون دوره گذشته تحریم‌ها در این دوره نیز فعال شده و از همه ظرفیت‌های خود برای بی‌اثرسازی تحریم‌های نفتی استفاده خواهند کرد.

حسینی با بیان این‌که اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند یاری‌گر دولت باشد، تصریح کرد: کشورهای آسیایی از جمله هند و چین مشتری ما خواهند بود و امکان پرداخت و تسویه ارزی وجود دارد.

 حسینی همچنین بر لزوم به کارگیری نظام رگولاتوری به‌منظور حفظ منافع ملی و شفاف‌سازی سازوکارها تاکید کرد.

به گزارش شانا، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با داشتن حدود 300 عضو از بزرگ‌ترین تشکل‌های اقتصادی کشور است که نقش مهمی در  ارتقای کیفی و کمی صادرات فرآورده‌های نفتی، ارزآوری به داخل کشور و اشتغال‌زایی به‌عهده دارد.

کد خبر 284794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =