زاگرس جنوبی، نامزد دریافت جایزه محیط زیست انستیتو انرژی انگلستان

شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برای نخستین بار در سطح وزارت نفت، نامزد دریافت جایزه سال 2018 انستیتو انرژی انگلستان (Energy Institute Awards 2018) در بخش محیط زیست شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: با اجرای یک اصلاحیه فرآیندی و پیشگیری از سوزاندن و هدررفت ماهانه 2.1 میلیون مترمکعب گاز، این شرکت موفق شد در جمع نامزدهای دریافت جایزه محیط زیست انستیتو انرژی انگلستان قرار گیرد.

وی افزود: اجرای این طرح ابتکاری که به‎منظور کاهش گازهای ارسالی به مشعل در پالایشگاه گازی فراشبند انجام شد، افزون بر کاهش آلودگی‎های زیست‎محیطی و بازگشت گاز بازیافتی به چرخه سوخت پالایشگاه، سالانه به طور تقریبی 3.4 میلیون دلار بازگشت سرمایه برای این شرکت به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اظهار کرد: طرح کاهش گازسوزی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از میان ۱۲۰ شرکت حاضر در این مسابقه کاندیدای دریافت جایزه شد.

منتظری ادامه داد: نوزدهمین دوره مسابقه سالانه انستیتو انرژی انگلستان، ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸ مصادف با یکم آذرماه سال جاری با حضور کاندیداهای این جایزه در لندن برگزار می‎شود.

وی ضمن تقدیر از روسا و کارشناسان منطقه عملیاتی آغار و دالان، دی و سفید زاخور گفت: این طرح ابتکاری به صورت گروهی و توسط تیم مدیریت عملیات، امور فنی و منطقه عملیاتی آغار و دالان اجرا شده است.

منتظری گفت: مسابقه انستیتو انرژی انگلستان همه ساله با حضور شرکت‎های بین‌المللی فعال در حوزه نفت، گاز و انرژی برگزار می‎شود.

کد خبر 284839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =