۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
  • کد خبر: 284973
قطار توسعه صنعت گاز به راه خود ادامه می‌دهد

بهره‌برداری و آغاز عملیات 494 پروژه گازرسانی در استان خراسان جنوبی همسو با اهداف توسعه‌ای صنعت گاز و برنامه‌های توسعه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به نهبندان، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی، امروز (شنبه، 14 مهرماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات گازرسانی به 494 پروژه گازرسانی در این استان که با حضور محمدمهدی مروج‌الشریعه، استاندار خراسان جنوبی، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد صنعت گاز، فرماندار نهبندان، مدیران و مسئولان محلی برگزار شد، گفت: گازرسانی به سه شهر نهبندان، شوسف، درح و 101 روستای استان با بیش از 195 میلیارد تومان هزینه انجام شد.

سیدمحمود هاشمی با بیان این‌که گازرسانی به شهر نهبندان در 2 بخش اجرای خط انتقال گاز سربیشه - نهبندان و اجرای شبکه داخلی شهر نهبندان انجام شد، افزود: اجرای خط انتقال گاز سربیشه - نهبندان با هزینه 800 میلیارد ریال به شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران محول شده بود که زودتر از زمان تعیین شده به بهره‌برداری رسید.

وی درباره شبکه داخلی گاز شهر نهبندان اظهار کرد: شبکه داخلی شهر نهبندان شامل اجرای 130 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث و نصب چهار ایستگاه تقلیل فشار درون‌شهری، احداث و نصب یک ایستگاه حفاظت کاتدیک با اعتبار 150 میلیارد ریال از سوی شرکت گاز استان پایان یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در زمینه گازرسانی به شهرهای مختلف استان گفت: با بهره‌برداری از عملیات گازرسانی به شهر نهبندان، امکان گازرسانی به حدود 5 هزار خانوار ساکن در این شهر فراهم می‌شود.

 هاشمی با اعلام این‌که همزمان با گازرسانی به شهر نهبندان، پروژه گازرسانی به شهرهای شوسف و درح نیز انجام شد، تصریح کرد: مطالعات مهندسی برای گازرسانی به تعداد قابل توجهی از روستاهای واقع در شهرستان نهبندان نیز در حال اجراست که در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات، اجرای عملیات گازرسانی به این روستاها نیز در برنامه شرکت گاز استان خراسان جنوبی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی یادآور شد: امروز افزون بر بهره‌برداری از طرح گازرسانی به 101 روستای سطح استان، عملیات اجرایی گازرسانی به 388 روستای جدید نیز آغاز شد.

کد خبر 284973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =