مسئولیت‎های اجتماعی؛ رکن توانمندسازی جوامع محلی

مشاور اجتماعی وزیر نفت بر لزوم گسترش مقوله مسئولیت اجتماعی (CSR) به عنوان رکن مسلم توانمندسازی جامعه محلی همسو با اجرای فرآیند پدافند غیرعامل تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه پارس، سیدامیر طالبیان گفت: هدف از برگزاری نشست هماهنگی گزارش پایداری مسئولیت‎ اجتماعی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس، پیگیری گزارش‌های ارسال شده به دبیرخانه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت است.

در ادامه این نشست مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از انجام 700 میلیارد پروژه در حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس خبر داد و از مردم مناطق پیرامونی صنعت نفت به عنوان بازوی پدافند غیرعامل در این منطقه یاد کرد.

وی در ادامه افزود: اجرای این پروژه‌ها با توجه به مقتضیات زمان از رویکرد سخت‎افزاری به نرم‎افزاری تغییر ماهیت داده است، به نحوی که هم‎اکنون هدف برنامه مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه ویژه پارس، تغییر رویکرد از پروژه‌هایی با رضایت‎مندی کم به سوی انجام فعالیت‎هایی با رضایت‎مندی عمومی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، اجرای طرح‌های توانمندسازی مردم محلی، ورزش و محیط زیست را از جمله طرح‌های حوزه مسئولیت اجتماعی با رضایت‎مندی بالا برشمرد و افزود: به عنوان نمونه طرح نخبه‌پروری از جمله طرح‌های متناسب با این رویکرد بود که با هدف سپردن مسئولیت اداره منطقه پارس جنوبی به افراد محلی انجام شد.

وی همچنین ورزش را از جمله حوزه‌های با نشاط و دارای رضایت‎مندی اجتماعی دانست و گفت: تیم پارس جنوبی جم در لیگ دسته اول و لیگ برتر با هزینه 6 الی 7 میلیارد تومان توانسته  نشاط و هیجان را برای این شهر به ارمغان آورد، به نحوی‎ که برای شهری با جمعیت 40 هزار نفر، حدود 10 الی 12 هزار نفر مرد به ورزشگاه می‎آیند و قاطعانه می‌توان گفت هیچ پروژه‎ای با این مبلغ هزینه و این حجم نشاط وجود ندارد.

یوسفی در پایان نیاز به ایجاد نقش هدایت‌گری اجتماعی در جهت هماهنگی فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی در منطقه ویژه پارس و ضرورت شناخت بدنه کارشناسی وزارت نفت با واقعیات موجود در جامعه و نبود توجه به محیط زیست به عنوان حلقه رابط همه فعالیت‌های حوزه مسئولیت اجتماعی را از موانع اجرای کامل طرح‌های مسئولیت اجتماعی در منطقه پارس جنوبی برشمرد.

در این جلسه محمد کرمانی، مشاور اجتماعی شرکت ملی پتروشیمی، مشکلات این شرکت در زمینه اجتماعی را تغییر زیست بوم محلی، قراردادهای متنوع کاری و نبود توجه به محیط زیست برشمرد که باید در قالب مسئولیت اجتماعی به آنها پرداخته شود.

کد خبر 285166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =