گازرسانی موجب رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: گازرسانی به روستاها موجب محرومیت‌زدایی، افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و اشتغال‌زایی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، صادق نیارکی در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، این شرکت را یک شرکت خدمت‌رسان به مردم عنوان کرد و گفت: گازرسانی به روستاها موجب محرومیت‌زدایی، افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و اشتغال‌زایی می‌شود و البته تداوم گازرسانی، زمینه‌ساز رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌ شرکت گاز استان زنجان برای تامین گاز شهرها و روستاهای این استان، اظهار کرد: ما برای هرگونه همکاری و پیگیری به‌منظور رفع مشکلات و بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم از امکانات گازرسانی آماده‌ایم.

100 درصد جمعیت شهری زنجان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

موسی احمدلو، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان زنجان اعلام کرد: هم‌اکنون طرح گازرسانی به 107روستا با 12 هزار و 402 خانوار در دست اجرا است که با اتمام عملیات گازرسانی به این روستاها، میزان برخورداری خانوارهای روستایی استان به 90.6 درصد می‌رسد.

وی با اعلام این‌که 505 روستا با 83 هزار و 978 خانوار به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند، افزود: اکنون 78.9 درصد از خانوارهای روستایی استان زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، همه بخش‌های خانگی، صنعتی و عمومی استان زنجان در اسرع وقت گازرسانی خواهند شد. 

به گفته احمدلو، اکنون 100 درصد جمعیت شهری استان زنجان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به ممانعت معارضین محلی که مانع اجرای پروژه‌های گازرسانی در روستاها می‌شوند، تاکید کرد: هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره کل دادگستری و شرکت گاز استانی، در تعیین تکلیف پروژه‌های گازرسانی روستایی و تسریع در روند اجرای آنها تاثیر شایانی دارد.

کد خبر 285305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =