واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل پالایشگاه بندرعباس راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل این شرکت با هدف بهبود کیفیت فرآورده تولیدی و مطابق با استاندارد یورو 4 خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، هاشم نامور، امروز (یکشنبه، 13 آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: با راه‌اندازی این واحد میزان گوگرد موجود در گازوئیل تولیدی پالایشگاه از 10 هزار میلی‌ گرم به کمتر از 50 میلی گرم کاهش یافت و مجموع نفت گاز تولیدی پالایشگاه بندرعباس بر اساس استاندارد یورو 4 به 15 میلیون لیتر در روز رسید.

وی افزود: این واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل یکی از واحدهای طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس است که با ظرفیت اسمی 50 هزار بشکه در روز، بزرگ‌ترین واحد تبدیل کاتالیستی این پالایشگاه است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس ادامه داد: در واحد تصفیه هیدروژنی گازوئیل، ناخالصی‌هایی شامل گوگرد، نیتروژن، اکسیژن و همچنین برخی فلزات از گازوئیل ورودی جداسازی می‌شود.

نامور تصریح کرد: اجرای این طرح افزون بر ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، سبب استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی همسو با حرکت به سمت خودکفایی در تولید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور می‌شود.

وی گفت: این طرح از جمله طرح‌های زیست محیطی همسو با برنامه‌های بهبود کیفیت محصولات تولیدی و صیانت از محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: در طرح ملی افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس واحدهای مهمی مانند تصفیه نفتای سبک و سنگین، تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون و تصفیه هیدروژنی گازوئیل احداث شده است.

نامور راه‌اندازی واحدهای تصفیه آب‌های ترش، بازیافت و جامدسازی گوگرد، 17 دستگاه مخازن جدید و همچنین واحدهای آب برق و بخار را از دیگر واحدها در طرح ملی افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس برشمرد.

وی عنوان کرد: واحدهای بنزین‌سازی و بخش تصفیه نفتای سبک و واحد ایزومریزاسیون این طرح با تلاش متخصصان پالایشگاه بندرعباس در سال 96 به بهره‌برداری رسید و از مجموع واحدهای باقیمانده این پروژه، واحد بازیافت گوگرد هم اکنون در حال ساخت و تکمیل مراحل پایانی است.

کد خبر 285487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =