هیچ کشوری نمی‌تواند صادرات نفت ایران را متوقف کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که درآمدهای نفتی ایران افزایش یافته است، گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند سدی در برابر توسعه صنعت نفت یا صادرات فرآورده‌های نفتی ایران ایجاد کند.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که تحریم‌ها بیش از آن‌که به ما خسارت وارد کند به آمریکا ضربه می‌زند، گفت: با وجود بدعهدی برخی کشورها، ایران مشتریان نفتی جدیدی پیدا کرده‌ است. آمریکا می‌داند که بازار جهانی نفت نمی‌تواند جای خالی نفت ایران را پر کند، از این رو تصمیم گرفت که هشت کشور را از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کند.

وی با تاکید بر این‌که افزایش درآمد نفتی ایران واقعیت دارد، افزود: آمریکا در تحریم‌های جدید علیه ایران تنهاست و دیکر کشورهای جهان از واشینگتن تبعیت نکرده‌اند، در دور پیشین تحریم‌ها، هیچ کشوری به لحاظ حقوقی و شرایط بین‌المللی اجازه همکاری با ایران را نداشت، اما در همان شرایط هم ما توانستیم نفت صادر کنیم، به این معنا که هیچ وقت صادرات نفت ایران به صفر نرسیده است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خریدار نفت داریم و سازوکارهایی نیز پیدا می‌کنیم تا بتوانیم باوجود تحریم‌ها، نفت‌مان را صادر کنیم.

حسن‌پور بیگلری عنوان کرد: نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که در شرایط تحریم‌های نفتی، هیچگاه صادرات نفت ایران به صفر نخواهد رسید و ایران برای فروش نفت خود مشتریان خاصی خواهد داشت.

کد خبر 285604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =