درباره نخستین بانوی جوان عضو هیئت مدیره نفت ایران

از دیروز که خبر انتصاب یک بانوی جوان به‎ عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت را منتشر کردم، دو‌ نوع واکنش دریافت کردم.

 نخست؛ خوشحالی از این نوع انتصاب‎ها و امید به رشد جوانان و زنان در سیستم تصمیم‎سازی کشور.

دوم؛ عده‎ای هم پرسیده‎اند که احتمالا خانم گودرزی وابستگی فامیلی با کسی دارد که چنین سمتی گرفته است؟

من در چند سال گذشته و در جریان تدوین قراردادهای نفتی، فعالیت‎های خانم زهرا گودرزی را دیده‎ام و تردید هم ندارم انتصاب به‎عنوان هیئت مدیره مهم‌ترین شرکت ایران، متضمن شکل‌گیری اعتمادهای بالا است.

موضوع انتصاب ایشان را پیگیری کردم. از مجاری متقن مطلع شدم او بر مبنای صلاحیتش منصوب شده و کسی به زنگنه برای انتصاب ایشان سفارش نکرده و پیگیر این انتصاب هم نبوده است. زنگنه هم وزیر سفارش‌پذیر نیست.

حالا این که خانم گودرزی، ارتباط فامیلی با کسی دارد یا ندارد را نمی‌دانم. هرچند جز «بعید می‎دانیم» چیزی در این مورد از کسی نشنیده‎ام. مهم این است که کسی که او را منصوب کرده بر اساس شایستگی‎ها و صلاحیت‎ها این انتصاب را انجام داده باشد. زنگنه نزدیک به سه دهه اعتبار وزارتش را برای رشد این جوانان تا این رده به میان آورده است. نه باید دست و دل او را لرزاند و نه جوانان را از پذیرش مسئولیت ترساند.

نمی‎شود انتظار جوان‎گرایی داشته باشیم و مدام بر شیپور بی‎اعتمادی به تصمیم‌سازان بدمیم. هرچند شفاف‌سازی همیشه خوب است، اما باید مسیر جوانگرایی و تخصص‎گرایی را تشویق کرد. راهی که تازه آغاز شده است.

رضا زندی
روزنامه نگار ارشد و تحلیلگر نفتی
منبع: خبرآنلاین

کد خبر 285711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =