شرکت‌های ایرانی بزرگ‌ترین سرمایه‌های صنعت نفت هستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سازندگان داخلی بزرگترین سرمایه‌های صنعت نفت کشور هستند، زیرا تلاش آنها روند خودکفایی در تولید کالاهای مورد نیاز را تسریع کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، عبدالحمید خدری، امروز (پنجشنبه، یکم آذرماه) در آیین گشایش رسمی دهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت و حفاری در اهواز گفت: سیاست‌های کلان وزارت نفت مبتنی بر حمایت از سازندگان داخلی بوده است.

وی افزود: باور دارم که شرکت‌های داخلی حاضر در دهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت و حفاری می‌توانند با حمایت‌های همه جانبه موانع پیش رو را پشت سرگذارند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که مقام عالی وزارت همواره تاکید دارد که باید از توان سازندگان داخلی استفاده کرد، گفت: در زمان امضای قرارداد طرح توسعه فاز 11 میدان پارس جنوبی، بنده شاهد بودم که آقای زنگنه اصرار بر استفاده از تجهیزات و توان بومی داشت.

خدری بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی را ضروری دانست و تصریح کرد: سازندگان داخلی بزرگترین سرمایه‌های صنعت نفت کشور هستند که هم فرآیند انجام کارها را تسریع می‌کنند و هم در برهه‌های حساس ماند مقطع کنونی می‌توانند استوار و محکم به میدان بیایند.

وی ادامه داد: تولید میلیون‌ها بشکه نفت خام در مناطق نفت‌خیز جنوب، اثبات توانمندی، شایستگی و خودکفایی صنعت نفت بوده که توسط نخبگان نفتی ایران رقم خورده است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عملکرد وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: امروز دیدگاه مدیران ارشد نفتی درباره مسئولیت‌های اجتماعی با مدیران پایین‌دستی تفاوتی خیره‌کننده دارد که این موضوع قابل تحسین است.

خدری با تاکید بر تقویت همکاری‌ها میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با سازندگان داخلی تاکید کرد و گفت: ارتباط سازنده دانشگاه با شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی باید قوی‌تر شود، زیرا در سایه این همکاری دستاوردهای علمی فراوانی حاصل خواهد شد.

کد خبر 285793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =