هزاران دانش‌آموز مشهدی سفیر گاز می‌شوند

بیش از 3 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی شهر مشهد با هدف آموزش و ترویج مصرف صحیح گاز، به عنوان سفیران گاز معرفی می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، شرکت گاز استان خراسان رضوی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی با هدف تربیت سفیران ایمنی گاز، دوره‌های آموزشی آشنایی با مصرف صحیح و ایمن گاز طبیعی  در مشهد برگزار می‌کند.

سید حمید فانی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در این باره گفت: در پنج ماه پایان امسال، 30 دوره آموزشی با حضور حداقل 3 هزار دانش‌آموز در مدارس سطح شهر مشهد برگزار و در صورت اجرای موفق طرح از سوی مجری، شرایط افزایش دوره‌ها بازبینی می‌‌شود.

وی با اشاره به ضریب نفوذ بالای گاز در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، زمینه تربیت نسلی آشنا با مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز فراهم شود.

وی با اشاره به لزوم به‌کارگیری ابزارهای اطلاع‌رسانی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم درباره گاز تصریح کرد: مدارس، ظرفیت فرهنگ‌سازی خوبی برای آموزش مصرف صحیح گاز دارند و امیدواریم با اجرای موفق این طرح در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقای فرهنگ مصرف صحیح انرژی در جامعه باشیم.

به گفته فانی، آموزش مباحث ایمنی گاز طبیعی، کارکرد صحیح وسایل گرمایشی همانند بخاری و آبگرمکن، اهمیت گاز طبیعی به عنوان سرمایه ملی و راهکارهای کاهش مصرف گاز در روزهای سرد سال از مهم‌ترین مطالب آموزشی در این دوره‌ها خواهد بود.

کد خبر 285812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =