بومی‌سازی 13 هزار قلم کالا در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از بومی‌سازی 13 هزار قلم کالا در این شرکت خبر داد که این اقلام، پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا جهانگیری، امروز (شنبه، سوم آذرماه) در نشست تخصصی بومی‌سازی و ساخت داخل در حاشیه سومین روز دهمین نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان گفت: همه این تجهیزات در گذشته از خارج وارد می‌شد، اما پس از اقدام‌ها و برنامه‌های عملی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مشارکت موثر سازندگان داخلی بومی‌سازی شده‌اند. 

وی افزود: اکنون با اتکا به توان داخلی و دانش بومی، 13 هزار قلم کالا در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بومی‌سازی شده است.

کالاهای پرمصرف صنعت نفت بومی‌سازی می‌شوند

رامین قلمبر دزفولی، مدیر پشتیبانی، ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست به بومی‌سازی 10 خانواده کالاهای پرمصرف صنعت نفت اشاره کرد و گفت: از این تعداد، بومی‌سازی هفت قلم کالا انجام شده یا در حال اجراست که به این منظور 50 قرارداد امضا شده تا افزون بر توان ساخت داخل، دانش فنی و فناوری را با دانش روزآمد ارتقا دهیم.

 وی با بیان این‌که تجهیزات سرچاهی و درون چاهی، پمپ‌های درون چاهی و سرچاهی و مته‌ها به ترتیب پروژه‌های اول تا سوم 10 قلم کالای اساسی وزارت نفت هستند، تصریح کرد: این کالاها با دانش فنی بومی کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حال اجراست.

کد خبر 285835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =