موانع اجرای خط لوله تامین گاز نیروگاه غرب کارون بررسی شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه نیروگاه غرب کارون تاکید و با ارائه راهکارهایی، موانع اجرای خط لوله تامین گاز این نیروگاه را بررسی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی در نشستی با حضور استاندار خوزستان گفت: مشکلات و موانع موجود درباره اجرای خط لوله تامین گاز نیروگاه غرب کارون مطرح شد که با توافق طرفین انجام کار در چند روز آینده تسریع می‌شود.

وی با بیان این‎که پروژه احداث نیروگاه غرب کارون و تأسیسات جانبی از جمله طرح‌های زیربنایی این حوزه است، افزود: این پروژه ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق را دارد و بخشی از آن برای تزریق برق به شبکه سراسری خوزستان به‌ویژه در فصل گرم سال استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: بخشی از برق تولیدی نیروگاه به‎منظور تزریق به شبکه برق سراسری استان خوزستان در دستور کار قرار گرفته است و برای این موضوع، لازم است پروژه انتقال گاز به نیروگاه با خط لوله ۳۶ اینچ به طول ۵۰ کیلومتر از خط گاز سراسری اهواز _ آبادان به نیروگاه انجام شود.

دهقانی تصریح کرد: فعالیت‌های اولیه انتقال برق به نیروگاه غرب کارون از پست شهید بقایی در حال انجام است و با تکمیل این بخش‌ها تا پایان امسال، فاز نخست این پروژه راه‎اندازی خواهد شد؛ تأمین برق میدان‌های نفتی غرب کارون موضوع توسعه و تولید را تسریع می‌کند و اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر 286231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =