معرفی گروه‌های برتر در نخستین رویداد کارآفرینی حوزه انرژی

نخستین رویداد کارآفرینی (استارتاپی) حوزه انرژی ایران پس از سه روز رقابت میان استارتاپ‎های فناورانه حوزه انرژی با حضور و ارائه محصولات 10 گروه استارتاپی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار شانا، در این رویداد سه روزه که از سوی شتاب‌دهنده تخصصی آی‎تک و به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، پس از ارائه ایده‎های اولیه، 10 ایده برتر از میان 30 ایده انتخاب شدند و پس از تشکیل گروه در کنار حضور گروه رصد باتجربه در مسیر دستیابی به محصول اولیه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پس از ارائه نهایی گروه‌‎ها در برابر داوران، سه گروه نخست به شرح زیر انتخاب شدند که گروه‌های یادشده در قالب برنامه شتاب‌دهی به‌منظور دستیابی به محصول نهایی به‌مدت 6 ماه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

گروه نخست: OPT Energy خدمات یکپارچه بهینه‌سازی انرژی ساختمان از طریق طراحی و پیشنهاد سیستم‌های تاسیساتی بهینه؛

گروه دوم: W2E تبدیل زباله‌های صنعتی و بهداشتی به انرژی با کمک فناوری پلاسما؛

گروه دوم فایر کار: پلتفرم ارائه محصولات و خدمات احتراقی استاندارد؛

 گروه سوم بامش: پلتفرم فروش مواد شیمیایی؛

 گروه سوم: My HSE نرم‌افزار مدیریت HSE با رویکرد توسعه پایدار.

براساس این گزارش، هدف از برگزاری این رویداد توانمندسازی و توسعه شبکه ذینفعان اکوسیستم استارت‌آپ‌های فناورانه است که در آن چالش‌ها و ناکارآمدی‌های حوزه انرژی و الگوگیری از نمونه‌های موفق بین‎المللی، گروه‌ها و هسته‌های اولیه در بستر پلتفرم‌های نوین همچون اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، بلاک‌چین و آنالیز داده شناسایی می‎شود. امکانات نیز در قالب منتورینگ و مشاوره‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی ایده‌های برتر بستر لازم برای رقابت و هم‎افزایی گروه‌های مختلف را مهیا می‎کنند.

کد خبر 286276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =