ضرورت انطباق صنعت نفت با تغییر پارادایم پژوهشی جهان

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تغییر پارادایم پژوهشی در دنیا به سمت بهره‌مندی بیشتر از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های استارتاپی و خلاقانه، گفت: برای عقب نماندن از این فرآیند، باید خود را با این تغییر پارادایم جهانی منطبق کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، ابراهیم طالقانی بعدازظهر امروز (دوشنبه، 26 آذرماه) در نشستی خبری که مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به مناسبت هفته پژوهش برگزار کرد، حضور یافت و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی با اشاره به قراردادهای پژوهشی حوزه اکتشاف که پارسال با پنج دانشگاه امضا شد و همچنین قراردادهای توسعه فناورانه که اواخر سال 93 با 9 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی به امضا رسید، عنوان کرد: به این ترتیب، در مجموع 14 قرارداد کلان پژوهشی در بخش بالادست صنعت نفت دنبال می‌شود که امیدواریم این صنعت از نتایج آن بهره‌مند شود.

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، برنامه‌ریزی برای ایجاد یک مرکز بررسی رفع آسفالتینگ در دانشگاه امیرکبیر را از نتایج این همکاری‌های دانشگاهی برشمرد و افزود: این اقدام که در دستور کار قرار گرفته است، به‌ویژه در رفع آسفالتینگ در میدان‌های منطقه غرب کارون راهگشا خواهد بود.

طالقانی با اشاره به امضای قرارداد فاز دوم طرح پژوهشی هیدرات‌های گازی، به ظرفیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت و طرح‌های به نتیجه رسیده در این پژوهشگاه از جمله طرح کیمیا، مروارید خلیج فارس و ... اشاره و ابراز امیدواری کرد که این طرح نیز به نتایج قابل قبولی دست یابد.

وی تاکید کرد: باید دانش‎پایه کردن عملیات اجرایی را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دهیم و به سمت ارتقای جایگاه پژوهش و فناوری در کشور گام برداریم.

کد خبر 286312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =