رشد تولید نفت شیل آمریکا توافق اوپک را خنثی می‌کند

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال 2019 میلادی، کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور در هفته‌های اخیر به 11 میلیون و 600 هزار بشکه در روز رسیده است و اگر تولید این کشور طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی افزایش یابد، در عمل تأثیر کاهش تولید نفت اوپک را تا پایان سال 2019 میلادی خنثی می‌کند.

اوپک و متحدانش به تازگی توافق کردند تولید نفت خود را در 6 ماه نخست سال آینده میلادی در مجموع یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند، در حالی که طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا در سال 2019 میلادی یک میلیون و 80 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

رابرت مکنالی، رئیس مؤسسه رپیدین انرژی، گفت: در مقایسه با سونامی عرضه نفت که در راه است، کاهش تولید اوپک برای پیشگیری از افزایش ذخیره‌سازی در سال آینده میلادی کافی نیست.

همچنین دنیل یرگین، از مدیران مؤسسه آی اچ اس مارکیت، گفت: فکر می‌کنم این کاهش تولید یک قطعنامه نهایی نیست؛ این فرآیندی مستمر برای بازارهای جهانی است که با افزایش تولید نفت آمریکا کنار می‌آید.

کد خبر 286412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =