ساخت 600 قلم قطعات صنعت حفاری به همت سازندگان داخلی

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری از هم‎افزایی و همکاری بین این شرکت و سازندگان داخلی در زمینه طراحی و ساخت 600 قلم انواع قطعات پرمصرف صنعت حفاری در سال 97 خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، بهنود منصورنژاد، در تشریح فعالیت‎های این شرکت در عرصه بومی‎سازی قطعات و تجهیزات این صنعت گفت: برحسب نیاز و الزام‎های ابلاغی از سوی وزارت نفت، بومی‎سازی قطعات و تجهیزات در این شرکت از حدود دو دهه پیش در دستور کار قرار گرفت و اکنون بخش قابل توجهی از نیازهای دستگاه‎ها و تجهیزات حفاری در داخل کشور تولید می‎شود.

وی با اشاره همکاری و همیاری مستمر با سازندگان داخلی اظهار کرد: از زمان ورود به عرصه طراحی و ساخت، حدود 21 هزار قطعه بومی‎سازی و نیاز به خرید آنها از خارج متوقف شده است.

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری گفت: این شرکت براساس نیاز، بومی‎سازی قطعات را به چهار گروه کلی شامل قطعات فلزی، لاستیکی و کامپوزیت و قطعات برقی و الکترونیکی تقسیم و سازندگان توانمند را شناسایی، ارزیابی و سطح‌بندی کرده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه تاکنون 360 سازنده داخلی تائید شده‌اند که 75 درصد خوزستانی و بقیه از دیگر استان‎های کشور از جمله تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، گیلان و فارس هستند.

منصورنژاد افزود: از هزاران قطعه و تجهیز استفاده شده در صنعت حفاری می‎توان به قطعات پمپ‎های سیال حفاری، شیرهای فوران‎گیر (BOP)، تراکشن موتور، دراورکس، سامانه پسماند سیال حفاری، میشن پمپ، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، سازه دکل حفاری و سامانه کنترل برق دستگاه (SCR) اشاره کرد.

رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‎که فعالیت‎های این شرکت در عرصه ساخت در چارچوب سیاست‎ها و برنامه‎های اقتصاد مقاومتی و خودکفایی صنعتی کشور است، اظهار کرد: اهتمام به ساخت داخل افزون بر بی‌نیاز کردن صنعت به تامین قطعات از خارج، سبب جلوگیری از خروج ارز و امکان دریافت خدمات پس از فروش خواهد شد، ضمن این‎که بالغ بر 5 هزار فرصت شغلی در کارگاه‎ها و شهرک‎های صنعتی نیز ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: قطعات تولید داخل بر اساس استانداردهای صنعت نفت کشور و فناوری‎های روزآمد است و در مواردی با توجه به استفاده از تجربیات به دست آمده در حین کار تغییراتی در آنها ایجاد شده که سبب بهبود کارایی خواهد شد.

کد خبر 286643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =