ایران به مقدار مورد نیاز نفت فروخته و به درآمدهای آن دست یافته است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: آمریکا در تلاش است تا مهم‌ترین منبع درآمدی کشور یعنی فروش نفت ایران را متوقف کند، اما خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم به مقدار مورد نیاز نفت بفروشیم و به منابع مالی آن دست یابیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، دیروز (شنبه، 15 دی‌ماه) در دیدار با مدیران شرکت‌های مرتبط با کشتیرانی با بیان این‌که برنامه دشمنان شناسایی و تحریم گلوگاه‌های اصلی اقتصاد کشور است تا از این طریق زندگی و معیشت مردم را در فشار و تنگنا قرار دهند، گفت: مهم‌ترین هدف‌گذاری آمریکایی‌ها این است که جریان واردات کالا به کشور اعم از مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با مشکل روبه‌رو شود.

وی افزود: در این شرایط و در دوره تحریم، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور، بار سنگینی بر دوش دارد و در شرایطی که شرکت‌های کشتیرانی خارجی به دلیل تحریم، همکاری خود را با ایران قطع کرده‌اند، مسئولیت و بار مضاعفی بر دوش شرکت‌های داخلی قرار دارد تا روند واردات و صادرات کالا به دلیل محدودیت در بخش حمل‌ونقل متوقف نشود.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: آمریکا در تلاش است تا مهم‌ترین منبع درآمدی کشور یعنی فروش نفت ایران را متوقف کند و به تصور خودشان می‌خواستند مقدار فروش نفت ایران را به صفر برسانند که به فضل الهی موفق نشدند.

جهانگیری تصریح کرد: مقدار صادرات غیرنفتی کشور به اندازه‌ای است که با درآمدهای حاصل از آن می‌توان کشور را اداره کرد.

کد خبر 286683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =