توطئه‌های آمریکا در جلوگیری از صادرات نفت ایران شکست خورده است

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به شکست توطئه‌های آمریکا در جلوگیری از فروش نفت و واردات کالا به ایران، گفت: آمریکایی‌ها گاهی از روی بی‌اطلاعی تصور می‌کنند که اگر روز به روز عرصه را بر ملت ایران تنگ‌تر کنند اقتصاد و زندگی مردم از هم پاشیده می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (یکشنبه، 23 دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی و زیربنایی شهرستان کاشان با بیان اینکه بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌هایی که در زندگی مردم تاثیر مثبتی دارد موجب افتخار و خوشحالی مسئولان است، گفت: مسیر توسعه کشور با سرعت خوبی پیش می‌رود و روند اقدام‌هایی که در توسعه کشور شکل گرفته و در حال اجراست، مثبت و امیدوار کننده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران باوجود مشکلات توانسته به جایگاه و نتایج قابل قبولی دست یابد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به توانمندی متخصصان کشور در اجرا و احداث سکوهای بزرگ نفتی، تصریح کرد: هنگامی که پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شرکت توتال فرانسه می‌خواست یک فاز از پارس جنوبی را انجام دهد برای احداث سکوی 20 هزار تنی پس از بازدید از شرکت‌های ایرانی ساخت این سکو را به مهندسان و شرکت‌های ایرانی واگذار کرد. 

وی با اشاره به شکست توطئه‌های آمریکا در جلوگیری از صدور نفت و واردات کالا به ایران، عنوان کرد: امروز آمریکایی‌ها در مواجهه با ملت ایران دچار گرفتاری شده‌اند و به معنای واقعی جنگ اقتصادی را علیه ملت ایران راه انداخته و هر تحریمی که می‌توانستند را اعمال کرده‌اند، به گونه‌ای که بسیاری از شرکت‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در ایران را داشتند، تهدید و تطمیع کردند که نباید با ایران کار کنند.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: باید با انسجام، وحدت، همدلی و همراهی و تدبیر این دوران دشوار و سخت را پشت سر بگذاریم و با تدبیر روشی را پیش بگیریم که اداره کشور، اقتصاد، زندگی مردم و اشتغال را در کشور پیش ببریم و آمریکایی‌ها را در رسیدن به اهداف خود ناامید کنیم.

کد خبر 286831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =