آخرین شهر استان البرز به شبکه گاز متصل می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: همه شهرهای استان البرز قابلیت گازرسانی دارند و آساره به عنوان آخرین شهر نیز به‌زودی به شبکه گاز متصل خواهد شد.

حسین تقی‌پور درباره آمادگی شرکت گاز استان البرز برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار شانا گفت: توسعه گازرسانی شهری و روستایی در استان البرز بخش زیادی از جمعیت این استان را مصرف‌کننده گاز طبیعی کرده است، به گونه‌ای که اکنون ضریب نفوذ گازرسانی شهری 99.9 درصد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی 84.6 درصد است.

وی با بیان اینکه استان البرز 17 شهر دارد و همه آنها قابلیت گازرسانی دارند، اظهار کرد: اکنون 16 شهر از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و شهر آسارا واقع در محور چالوس نیز به محض اجرای خط تغذیه جوستان - گچسر و اخذ مجوزهای لازم، به شبکه گاز متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز درباره گازرسانی روستایی توضیح داد: استان البرز دارای 299 روستا است که 283 مورد از آنها قابلیت گازرسانی دارند و تاکنون 142 روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند. افزون بر این اجرای طرح گازرسانی به 36 روستا نیز در دست اقدام است.

به گفته تقی‌پور، استان البرز 5 هزار و 937 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و همچنین 442 کیلومتر خط انتقال گاز دارد که عملیات نگهداشت، مقاوم‌سازی، نوسازی، تعمیرات اساسی، نشت‌یابی سالانه و پروژه‌های بازنگری و بازطراحی به طور مداوم روی این شبکه اجرا می‌شود. به عنوان نمونه، پروژه‌های بازنگری و بازطراحی شبکه گازرسانی فردیس و کرج با پیشرفت 60 درصدی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با حفظ سلامت شبکه تغذیه و توزیع گاز، با اطمینان به مردم استان البرز اعلام می‌کنیم که برای گذراندن زمستان بدون افت یا قطع فشار گاز آماده هستیم. ما تنگناهای گازرسانی را رفع کرده‌ایم و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از قطع گاز در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به اینکه شرکت‌های گاز استانی برای اجرای طرح‌های خود نیازمند دریافت مجوز و همکاری نهادهای گوناگونی هستند، اظهار کرد: شرکت گاز استان البرز نیز برای اجرای عملیات در سطح شهرها و روستاها، به همکاری شهرداری‌ها و شوراها، اداره راه و شهرسازی استان، سازمان راهداری و پایانه‌های استان برای دریافت مجوزهای حفاری نیاز دارد.

تقی‌پور درباره گازرسانی نیروگاهی و صنعتی استان البرز اظهار کرد: تنها نیروگاه استان گازرسانی شده است، همچنین از میان 356 صنعت استان، 58 صنعت شامل مصوبه شورای اقتصاد گازرسانی شده‌اند و گازرسانی به 298 صنعت نیز در دست اقدام است.

کد خبر 286847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =