پنجمین نشست گروه کاری انرژی ایران و اتریش برگزار شد

پنجمین نشست کارگروه انرژی ایران و اتریش به ریاست مدیران کل اروپا، آمریکا و کشورهای همسایه خزر معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و مدیرکل انرژی وزارت اقتصاد و توسعه پایدار اتریش از 24 تا 27 دی‌ماه در وین برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برگزاری این کارگروه مشترک اظهار کرد: این نشست با حضور اعضا و نمایندگان نهادها و وزارتخانه‌های ذیربط ایران و اتریش و برخی اتحادیه‎ها و شرکت‎های فعال دو کشور در زمینه‌های انرژی در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

وی افزود: در این نشست درباره همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی از جمله فناوری‌های مرتبط با انرژی‌‌های تجدیدپذیر، راهکارهای مصرف بهینه انرژی و ارتقای بهره‌وری انرژی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست مدیران امور انرژی مرکز همکاری فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، وزارت نیرو، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر و شرکت‌های خصوصی مرتبط ایرانی حضور داشتند.

حسین اسماعیلی، مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای همسایه خزر از معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی ریاست جمهوری اسلامی ایران را در این کارگروه به‌عهده داشته است.  

14 تیرماه امسال معاون امور بین‌الملل وزارت نفت که همراه با رئیس جمهوری و هیئت همراه به اتریش سفر کرده بود، اعلام کرد، با توجه به وجود توافقنامه همکاری در زمینه انرژی بین وزارت نفت ایران و وزارت انرژی و توسعه پایدار اتریش، این توافقنامه در زمینه همکاری‌های نفتی، آموزشی و سرمایه‌گذاری در انرژی‌های جایگزین، تمدید شد.

به گفته امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی در این گفت‎وگوها به جز انرژی‌های جایگزین، درباره افزایش بهره‌وری انرژی در ایران نیز مذاکره شد.

کد خبر 286914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =