افزایش 2 برابری توان ذخیره‌سازی فرآورده‌ تاسیسات مشهد در شرایط اضطراری

رئیس تاسیسات انتهایی مشهد خطوط لوله و مخابرات منطقه شرق از افزایش 100درصدی توان ذخیره‌سازی فرآورده در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق، حسین‌علی موذنی گفت: این تاسیسات دو مخزن رلیف (Relief) با گنجایش 120هزار لیتر دارد که در گذشته به‌صورت منفرد قابل استفاده بود.

وی افزود: کارشناسان منطقه شمال‌شرق با تغییر طراحی (طرح U شکل) امکان استفاده همزمان از دو مخزن رلیف در شرایط اضطراری را فراهم کردند و با این کار، توان ذخیره‌سازی تاسیسات در شرایط اضطراری را تا دو برابر افزایش دادند.

به گفته موذنی، اگر به هر دلیل رسید فرآورده در مخازن انبار پخش با مشکل روبه‌رو،‌ یا ولو خروجی تاسیسات بسته شود، رلیف‌ها فرآورده را به داخل مخازن نامنطبق هدایت می‌کنند تا از آسیب به خط لوله و آلودگی محیط زیست جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: حجم بالای کار در این تاسیسات به واسطه تامین سوخت کلانشهر مشهد مقدس با وجود زائران میلیونی ثامن‌الحجج (ع) در کنار نیروگاه و فرودگاه بین‌المللی مشهد و بخشی از خراسان شمالی و جنوبی، دقت و سرعت کار بهره‌برداران را می‌طلبد که این موضوع بر ضرورت پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش ایمنی تاکید دارد.

کد خبر 286939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =