انجام معاینات دوره‎ای برای کارکنان بازنشسته صنعت نفت

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت با اشاره به انجام معاینات دوره‎ای برای همکاران قراردادی مدت موقت و پیمانکار از مصوبه‌های جدید برای انجام معاینات دوره‎ای برای کارکنان بازنشسته صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حبیب‎الله سمیع اولویت اصلی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت را ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان صنعت نفت در مناطق عملیاتی عنوان کرد و گفت:‌ رویکرد ما، پیشگیرانه و سلامت‌محور است تا درمان‌گرا، زیرا نگاه جدی به مقوله سلامت و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن، نقشی مهم در جلوگیری از بروز بیماری‌ها و کاهش هزینه‌ها ایفا خواهد کرد.

وی افزود: حضور سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مناطق عملیاتی اولویت است تا از کارکنانی که برای رشد و تعالی اقتصاد کشور تلاش می‎کنند، پشتیبانی کند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن قدردانی از فعالیت بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در جنوب کشور، اظهار کرد: بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز از اهمیت راهبردی برخوردار است، بنابراین به‎عنوان پشتیبان عملیات در مناطق جنوبی باید تجهیزات پزشکی آن به‌روز و کارآمد باشد.

سمیع با تاکید بر اینکه سلامت روحی و جسمی کارکنان در میزان بازدهی و بهره‎وری مؤثر است، گفت: اهمیت طب صنعتی در حفظ سلامت کارکنان صنعت نفت که در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور فعالیت دارند نقش قابل توجهی دارد و انجام معاینات دوره‎ای در این محور موثر است.

وی ادامه داد: با همکاری مدیران مناطق جنوبی با مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت، میزان مشارکت کارکنان عملیاتی در معاینات دوره‎ای قابل توجه است و باید در مراکز ستادی هم بر این موضوع تاکید شود.

سمیع تصریح کرد: با توجه به بخشنامه مقام عالی وزارت برای کاهش هزینه و امکان تسهیلات مناسب و با کیفیت در بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز، انتظار می‎رود که با همکاری مدیران میزان اعزام‎های پزشکی غیرضروری کاهش یابد، اما این به  معنای محدودیت دریافت خدمات نیست و کارکنان صنعت نفت در هر زمانی با دفترچه خود می‎توانند از مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت یا مراکز طرف قرارداد، خدمات دریافت کنند که خارج از طرح اعزام باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت متولی سلامت خانواده بزرگ این صنعت است، در حوزه‌های مختلف ورزشی، تغذیه سالم، معاینات دوره‎ای و ... فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده که مهم‎ترین آن اجرای سند جامع بهبود تغذیه شاغلان و رستوران دوستدار سلامت است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت با اشاره به انجام معاینات دوره‎ای برای همکاران قراردادی مدت موقت و پیمانکار در اکثر مناطق صنعتی گفت: با توجه به درخواست صندوق بازنشستگی صنعت نفت، می‌توانم نوید مصوبات جدید برای انجام معاینات دوره‎ای برای کارکنان بازنشسته صنعت نفت را هم بدهم.

در ادامه احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب با قدردانی از امکانات و خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه کار در مناطق عملیاتی به علت فشار بالای سیالات و وجود گازهای سمی و مشتعل با خطرات زیادی همراه است و در صورت بروز حادثه می‎تواند خسارت‎های جانی و مالی شدیدی وارد کند، لازم است سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نسبت به ایجاد مراکزی در مناطق دورافتاده برای انجام اقدام‎های پیش‌بیمارستانی اقدام کند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کارکنان این شرکت نیروهای غیررسمی هستند و پا به پای نیروهای رسمی در عملیات مشارکت دارند، خواستار توجه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به این دسته از نیروها شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب گفت: هدف ما جلب رضایت کارکنان خدوم صنعت نفت است و برای این مهم تعامل و همدلی لازم است.

فرهاد کلانتری، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز گفت: برگزاری چنین نشستی در اهواز و رسیدگی به مسائل کارکنان نشان‎دهنده این است که مناطق عملیاتی مورد توجه خاص سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است.

وی با اشاره به اهمیت فضای فیزیکی مناسب بیمارستان بزرگ نفت اهواز افزود: ایجاد فضای مناسب، بازسازی واحدهای قدیمی و روزآمدکردن تجهیزات، افزون بر تاثیرگذاری بر روند و کیفیت خدمت‌رسانی، سبب افزایش روحیه و رضایتمندی کارکنان می‌شود.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به بازدید مدیرعامل سازمان و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب از تجهیزات جدید بیمارستان گفت: دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال، ام‌آر‌آی، دستگاه لاپارسکوپی، سی‌تی‌اسکن، اکو و آنژیوگرافی و بسیاری از تجهیزات روزآمد شده است و ما به دنبال ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان هستیم.

کد خبر 287002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =