لزوم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز کشور

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: این صنعت برای توسعه هرچه بیشتر به سرمایه‌گذاری نیاز دارد، از این رو می‌توانیم به سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور تکیه کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به جزیره کیش، رضا خیامیان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش گفت: مشارکت اروپا در طرح‌های توسعه صنعت نفت نیازمند برقراری کانال مالی بین ایران و اروپاست.

وی افزود: در شرایط کنونی شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی باید با شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی پروژه‌های نفت و گاز را به‌طور مشترک پیش ببرند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تصریح کرد: منطقه آزاد کیش بهترین منطقه برای حضور طرف‌های خارجی مذاکرات صنایع نفت و گاز است، این منطقه ظرفیت بسیار مناسبی دارد تا در صورتی که مسئولان منطقه آزاد کیش همکاری کنند، زمینه‌های انتقال فناوری در اینجا فراهم شود، زیرا امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات مشترک در این منطقه وجود دارد.

خیامیان تاکید کرد: می‌توانیم به ایرانیان خارج از کشور تکیه کنیم، بسیاری از سرمایه‌داران کلان ایرانی در آمریکا نگران مسدود شدن دارایی‌های خود هستند و اگر تضامین کافی برای مشارکت آنها در صنایع نفت و گاز ایران وجود داشته باشد، آنها نیز حاضر به همکاری هستند.

شایان ذکر است، امروز (سه‌شنبه، دوم بهمن‌ماه) و در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، نشست سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و الگوی همکاری شرکت‌های کوچک و متوسط صنعت نفت به ریاست رضا پدیدار، رئیس هیئت مدیره سازندگان تجهیزات صنعت نفت برگزار شد.

در این نشست ساسان کاظمی‌نژاد، مدیر بخش حمل‌و‌نقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که امکان افزایش تولید وجود ندارد، بهتر است تولیدات کنونی بهینه شود. اکنون بسیاری از تجهیزات بخش نفت فرسوده است و این موضوع سبب هدر رفتن انرژی شده است.

وی افزود: بهینه‌سازی انرژی می‌تواند در این برهه زمانی به افزایش بهره‌وری در صنعت کمک کند.

کاظمی‌نژاد تصریح کرد: هم‌اکنون ابزارهای زیادی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور وجود دارد و وزارت نفت از همه سرمایه‌گذارانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش بهینه‌سازی مصرف هستند، با آغوش باز استقبال می‌کند.

کد خبر 287007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =