بهره‌مندی یک هزار و 150 روستای کرمانشاه از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: یک هزار و 150 روستا به همراه 28 شهر به شبکه گاز متصل شده‌اند و در دهه فجر امسال 145 روستای دیگر نیز از گاز بهره‌مند می‌شوند.

سیروس شهبازی درباره آمادگی شرکت گاز استان کرمانشاه برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خبرنگار شانا گفت: در دهه فجر امسال، گازرسانی به 145 روستا و 18 واحد صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی گازرسانی به 46 روستا نیز آغاز می‌شود که مجموع اعتبار این پروژه‌های گازرسانی بیش از 700 میلیارد ریال است.

وی درباره گازرسانی شهری گفت: اکنون بیش از 99 درصد از جمعیت شهری استان کرمانشاه در 28 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و عملیات گازرسانی به چهار شهر کوچک باقی‌مانده استان شامل نوسود، نودشه، ریجاب و ازگله نیز در دست اقدام است که مطابق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال آینده به شبکه گاز متصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه 2 هزار و 500 روستا دارد، اظهار کرد: یک هزار و 700 روستا قابلیت گازرسانی دارند و اکنون یک هزار و 150 روستا شامل 65 درصد جمعیت روستایی از گاز بهره‌مند هستند، همچنین گازرسانی به 500 روستای دیگر نیز در دست اجرا است که با پایان یافتن این طرح‌ها، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به بیش از 90 درصد می‌رسد.

وی طول شبکه انتقال گاز این استان را 515 کیلومتر و طول شبکه گاز را 8 هزار و 600 کیلومتر عنوان کرد و افزود: کرمانشاه 250 هزار انشعاب گاز دارد و زمینه پذیرش بیش از 560 هزار مشترک در بخش‌های مختلف نیز فراهم شده است.

گازرسانی به بخش نیروگاهی از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های گاز استانی است که شهبازی در این باره گفت: اکنون چهار نیروگاه حرارتی بیستون، زاگرس، هدف و نیروگاه مقیاس کوچک اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه از سوخت پاک گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی درباره گازرسانی به صنایع اظهار کرد: شرکت گاز استان کرمانشاه برای گازرسانی به همه واحدهای صنعتی که متقاضی بهره‌مندی از گاز طبیعی هستند، آماده است. همانطور که تاکنون نیز بیش از 2 هزار و 200 واحد صنعتی بزرگ و کوچک به همراه 74 جایگاه سی‌ان‌جی به شبکه گاز متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، نگهداشت و مقاوم‌سازی شبکه گاز را از مهم‌ترین اقدام‌های سالانه این شرکت اعلام کرد و ادامه داد: شرکت گاز استان کرمانشاه در زمینه تعمیر و نگهداشت تاسیسات و شبکه‌های گازرسانی مطابق استانداردهای ابلاغی شرکت ملی گاز ایران، برنامه‌های مدونی را اجرا می‌کند که به عنوان نمونه می‌توان به نشت‌یابی دوره‌ای خطوط و شبکه‌های گازرسانی استان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: مقاومت بسیار خوب تاسیسات گاز استان کرمانشاه در زلزله آبان ماه 96 نشان‌دهنده سلامت و امنیت این شبکه است، زیرا در شرایطی که زلزله با قدرت 7.4 ریشتر ویرانی‌های فراوانی به همراه داشت، اما شبکه گاز استان هیچ آسیبی ندید.

شهبازی ادامه داد: با اقدام‌هایی که در سال‌های اخیر به منظور تقویت زیرساخت‌های گازرسانی استان انجام شده است دیگر نگران قطع یا افت فشار گاز نیستیم. احداث خط 30  اینچ تقویتی که از خط ششم سراسری انتقال گاز منشعب شده است نیز به همراه افزایش ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار گاز شهر کرمانشاه از  100 هزار متر مکعب در ساعت به 300 هزار متر مکعب در ساعت به پایداری گازرسانی کمک شایانی کرده است، همچنین به منظور اطمینان از تامین گاز مورد نیاز مردم در بخش‌های مختلف و مقابله با حوادث احتمالی، به صورت دوره‌ای مانورهای مقابله با بحران قطع گاز را اجرا و پیش از آغاز فصل زمستان نیز اکیپ‌های امداد و تعمیرات را تقویت، تجهیز و سازماندهی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اهمیت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و نقشی که گازرسانی در گسترش آسایش و رفاه مردم و ایجاد زیرساخت‌های توسعه ایفا می‌کند، سازمان‌های مرتبط مانند استانداری و شهرداری‌ها همکاری مطلوبی با شرکت گاز استان کرمانشاه دارند.

وی درباره میزان مصرف گاز در این استان اظهار کرد: در 9 ماه امسال 3 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز در استان کرمانشاه مصرف شده است که نشان‌دهنده میانگین مصرف روزانه 13 میلیون مترمکعبی است، اما با ورود به فصل سرما این رقم به میزان مصرف روزانه 15 میلیون مترمکعبی رسیده که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد.

کد خبر 287143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =