۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
  • کد خبر: 287160
چه کسانی مردان جنگ نیستند!

استیضاح‌های پیاپی، پرسش، نامه و ... بهانه‌جویی‌های انتخابات سال آینده برای جناح‌های سیاسی است یا بازماندن از منافع ناشی از کاسب‌گری تحریم یا واقعا حفظ منافع ملی؟!

امضای برجام گرچه در عرصه بین‌المللی تصمیمی بزرگ بود و توانست توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران را در دیپلماسی بین‌المللی به نمایش گذارد، اما بروز و ظهور طیفی از مخالفان و منتقدان آن که حیات سیاسی‌شان در گرو تحریم‌ها بود، سبب شد تا امروز هر آنچه در توان داشته‌اند به کار بندند و در تریبون‌های رسمی و غیررسمی آنچه کلید خورده، پرخاش، توهین، تهدید، افترا و افتراق آشکار و پنهان بوده که خط برجام و اگر بی‌رحمانه صادق باشیم کلیت نظام را نشانه گرفته است.

از طرفی با بازگشت تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران به‌ویژه تحریم فروش نفت ایران از آبان‌ماه امسال همچنان عده‌ای که معلوم نیست دل در گرو کجا دارند، آیا به حفظ نظام و منافع ملی می‌اندیشند یا حفظ منافع حزبی و کاسبگرانه تحریم‌ها، دستاوردهای کشور را چنان زیر سوال می‌برند که گویی مدیران قوه مجریه در کشور نشسته‌اند به تماشای توفان!!

این در شرایطی است که کشتی توفان گرفته کشور را کسانی به تماشا نشسته‌اند که هر روز با بحران‌آفرینی، نامه‌نگاری، نفاق‌افکنی و ناامیدسازی مردم در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی کاری دیگر نداشته‌اند.

استیضاح‌های پی‌درپی، سوال، نامه و ... بهانه‌جویی‌های انتخابات سال آینده برای جناح‌های سیاسی است یا بازماندن از منافع ناشی از کاسبگری تحریم یا واقعا حفظ منافع ملی؟!

گویا منتقدان پرخاشگر، می‌خواهند با تقلیل تلاش‌هایی که برای حفظ و ثبات کشور صورت می‌گیرد، دستاویزی برای خود برگیرند و بر سر کسانی بکوبند که شبانه‌روز در پی یافتن راهی برای تامین معیشت مردم در شرایط دشوار تحریم‌اند. چه کسانی از شفافیت در معاملات نفتی در شرایط تحریم ناخشنودند؟! آیا سراغ دارید روزی را که زنگنه و مدیرانش از فکر تأمین درآمد کشور آسوده خاطر نشسته باشند؟ کمی انصاف و مروت کافی است تا چشم بگشایید.

این شک و تردید بر مردم عارض می‌شود که پرده‌نشینان کاسب تحریم چه رو هوار برآورده‌اند که چرا تخفیف در فروش نفت در کار نیست؟ چرا نفت در بورس فروخته می‌شود؟ شاید نان چرب و درآمد افسانه‌ای بازنگشته از فروش نفت در سال‌هایی که کشتی‌های به اصطلاح بخش خصوصی جوان زنجانی چنان مذاق برخی‌ها را خوش کرده که حالا  چنین از پس پرده بر طبل می‌کوبند، اما به‌ قول مولانا پشت پرده از سایه تاریک‌شان راحت می‌توان دریافت آنچه می‌ریسند چرم است یا پنبه؟

وقتی آن روزها که کاسبان دیروز و پرخاشگران منتقد امروز جیب‌های‌شان پر پول می‌شد می‌خواستند شغل دیگری برای خود بیافرینند که برجام آمد، حال که بدعهدی ظالمان و تحریم‌کنندگان، باز کشور را به شرایط سخت فرو برده است، به نظر می‌رسد هیچ تجارتی پرسودتر از کاسبی از تحریم‌ها علیه ایران وجود نداشته است و از این رو می‌توان به راحتی سرنخ‌هایی را یافت که کدام دست‌های آلوده، مردان جنگ در شرایط امروز کشور نیستند و در ایران و دیگر نقاط دنیا در تجارت خانه‌های تحریم، دلار و اسکناس می‌شمرند.

یقینا پرده‌نشینان تاریک‌خانه اشباح تحریم، شفافیت و روشنایی را بر نمی‌تابند. پس چه بهتر برای آنان که دست به نامه شوند و بر طبل بکوبند و بهانه‌ای برای عدم اهتمام به فروش نفت دست و پا کنند. حال باید دید آیا واقعا نیت کاسبان تحریم رونق تجارت‌خانه‌های‌شان است یا منافع ملی؟!

سارا ستوده

منبع: پایگاه خبری صدای دیپلماسی

کد خبر 287160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =