آغاز لوله‌گذاری دریایی دومین خط لوله فرعی فاز 13 پارس جنوبی

سرپرست پروژه خطوط لوله طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی از آغاز عملیات لوله‌گذاری دریایی دومین خط فرعی این طرح خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، غلامرضا دهقانی گفت: با آغاز عملیات جوشکاری 554 شاخه لوله 18 اینچی انتقال گاز ترش و 570 شاخه لوله 4 اینچی انتقال گلایکول به طول تقریبی 6 کیلومتر به منظور اتصال عرشه اقماری 13C به سکوی اصلی 13A، عملیات لوله‌گذاری دومین خط لوله اقماری طرح توسعه فاز 13 در بستر خلیج فارس آغاز شد.

وی پیش‌بینی کرد با اجرای رویه‌های استاندارد و مطابق با مشخصات فنی پروژه، با همراهی تیم کارفرما و پیمانکاران این پروژه شامل شرکت نفت و گاز پارس، صدرا و تأسیسات دریایی ایران، در ابتدای نیمه دوم بهمن‌ماه با موفقیت به پایان برسد.

بر این اساس، با تکمیل عملیات احداث دومین خط لوله فرعی دریایی طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی، پکیج لوله‌گذاری دریایی این طرح شامل دو رشته خط لوله 32 اینچ اصلی انتقال گاز ترش هر کدام به طول تقریبی 90 کیلومتر از موقعیت سکوهای اصلی به ساحل کنگان به اضافه دو رشته خط لوله فرعی 18 اینچی انتقال گاز ترش از سکوهای فرعی به اصلی هر کدام به طول ۶ کیلومتر پایان می‌یابد.

در کنار هریک از این خطوط انتقال گاز ترش یک خط ۴ اینچی وظیفه انتقال گلایکول از ساحل به سکوها را به‌منظور جلوگیری از تشکیل هیدرات و ایجاد خوردگی برعهده دارد.

به گفته دهقانی، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پروژه خطوط لوله دریایی فاز ۱۳ با احداث در مجموع 200 کیلومتر خطوط لوله ۳۲، ۱۸ و ۴ اینچی تا پیش از پایان امسال به پایان می‌رسد.

کد خبر 287161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =