بازدید معاون وزیر نفت از طرح کاتالیستی پتروشیمی لرستان

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (پنجشنبه، 11 بهمن‌ماه) در سفر به استان لرستان در آستانه دهه فجر، از روند اجرایی طرح کاتالیستی پتروشیمی لرستان بازدید کرد و در جریان پیشرفت‌های این پروژه قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع  پتروشیمی، بهزاد محمدی در جریان بازدید از طرح کاتالیستی پتروشیمی لرستان گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی قراردادهای خوبی با صنعت امضا کرده و در حوزه دانش فنی تولید کاتالیست به سمت تجاری‌سازی حرکت کرده است.

به گفته وی، در بخش دانش فنی فرآیندها و مواد شیمیایی شاهد اقدام‌های ارزنده‌ای بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدیدهای خود از مراکز پژوهشی صنعت پتروشیمی اظهار امیدواری کرده است که صنعت پتروشیمی بتواند در سال‌های آینده بخش قابل ملاحظه‌ای از نیازهای خود را از طریق همین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برطرف کند و کمک حال صنعت باشد.

براساس گزارش ارائه شده، پروژه انجام مهندسی اصولی تولید کاتالیست‌های IRSAC518 و IRSAC530، برای ساخت یک کارخانه تولید کاتالیست‌های فوق به ظرفیت 100 تن در سال در محل سایت شرکت پتروشیمی لرستان در شهر خرم‌آباد قراردادی در سال 1392 بین شرکت پتروشیمی لرستان و شرکت پژوهش و فناوری امضا شد.

این قرارداد شامل دو بخش عمده اعطای دانش فنی تولید دو نوع کاتالیست و انجام مهندسی فرایند و ارسال مدارک مهندسی پایه بخش فرایند در قالب 6 پکیج است.

به موازات تکمیل و تحویل مدارک بسته طراحی مهندسی پایه در سال‌های 1394 تا 1395، شرکت پتروشیمی لرستان قراردادهای تکمیل مدارک مهندسی، خرید، ساخت و نصب تجهیزات را امضا کرد.

هم‌اکنون واحد تولید کاتالیست‌های IRSAC518 و IRSAC530 در مرحله نهایی تامین تجهیزات باقی مانده و تکمیل نصب است که پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این فاز و انجام مراحل پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی در ابتدای سال 1398 تولید کاتالیست‌های یادشده از سه ماه دوم سال 98  آغاز شود.

سه قرارداد دیگر شامل تولید کاتالیست متانول، تولید TiCL4 و چند کاتالیست دیگر در استان لرستان اجرایی می‌شود، اکنون فاز مهندسی متانول پایان یافته است و در مرحله خرید تجهیزات قرار دارد و بخش TiCL4 و دیگر کاتالیست‌ها در مرحله تجهیز و مهندسی هستند.

مجتمع پتروشیمی لرستان در زمینی به مساحت 130 هکتار در کیلومتر 12 جاده خرم آباد در منطقه کوهدشت در سال 1387 تاسیس شد که مالکیت آن به‌ عهده شرکت باختر است و تولیدات آن شامل پلی اتیلن سنگین/سبک خطی و بوتن 1 است که به ترتیب شرکت‌های بازل و اکسنس صاحب لیسانس آن هستند.

کد خبر 287178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =