اقدام‎های شرکت نفت فلات قاره در حوزه اچ‌اس‌یی تشریح شد

اقدام‎های شرکت نفت فلات قاره در حوزه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل در بازدید نظارتی و ارزیابی واحد HSED وزارت نفت از ستاد شرکت نفت فلات قاره ارزیابی و بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، ایمان شیریان‌پور، رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان این‎که برای نوسازی ناوگان ایمنی و آتش‌نشانی این شرکت نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از این مبلغ تاکنون 400 میلیارد تومان تخصیص یافته و حدود 600 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی گفت: واحد اچ‎اس‎یی شرکت نفت فلات قاره ایران از سال 84 به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرده و به تدریج پدافند غیرعامل نیز به آن افزوده شده است.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره آمار کارکنان اچ‎اس‎یی این شرکت در ستاد تهران و مناطق عملیاتی را حدود 340 نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط کار اقماری و دو شیفت کاری در مناطق عملیاتی و سکوها به شدت با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم و امیدواریم با اصلاح ساختار بتوانیم نیروهای جدید و متخصص بیشتری جذب کنیم.

شیریان‌پور آمار بیش از 52 میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه از تیرماه 94 تا پایان سال 96 را یک رکورد خوب برای شرکت نفت فلات قاره ایران ارزیابی کرد و گفت: توجه به ایمنی در کنار سلامت کارکنان و حفظ محیط زیست و جلوگیری از بروز بحران در رأس برنامه‌های واحد HSED شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد.

وی همچنین به مشکلات این شرکت در حوزه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: نزدیک به 15 درصد از تجهیزات و تاسیسات شرکت نفت فلات قاره در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی نیازمند بازسازی جدی است و 55 درصد نیز به تامین اعتبار برای بهبود شرایط موجود نیاز دارد.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه فهرستی از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت در حوزه اچ‎اس‎یی مانند طرح جامع F&G مناطق عملیاتی، ارتقای ایمنی ساختمان ستاد و میزان پیشرفت هر یک را ارائه کرد.

شیریان‌پور در پایان چالش‌های پیش روی شرکت نفت فلات قاره ایران در حوزه اچ‎اس‎یی را مقابله با حریق مخازن، تامین شناورهای آتش‌خوار، استانداردسازی فرودگاه‌ها و هلی‌دک‌ها و ایمن‌سازی سایت‌های دارای گاز H2S اعلام کرد.

در ادامه مهرشاد جانبازخوی، مدیر منابع انسانی شرکت نفت فلات قاره ایران بر ضرورت رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت کارکنان تاکید کرد و گفت: با توجه به حوزه فعالیت و نوع کار در این شرکت این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گفته وی، آموزش کارکنان، مجهز کردن تاسیسات به تجهیزات ایمنی، نوسازی و به‌روزرسانی تاسیسات و ... از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

همچنین محمدتقی جعفرزاده، معاون مدیرکل در امور محیط زیست وزارت نفت نیز با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: این شرکت از دو دیدگاه، تولید نفت و تثبیت حاکمیت ایران در آب‌های خلیج‌فارس برای وزارت نفت و کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همه باید برای افزایش ایمنی در این شرکت تلاش کنیم.

وی افزود: کار در این شرکت به دلیل اقماری بودن کارکنان و شرایط جغرافیایی و راهبردی با سایر شرکت‌های نفتی تفاوت‌های عمده‌ای دارد، بنابراین رعایت نکات ایمنی در این شرکت اهمیت دوچندان می‌یابد.

جعفرزاده اهداف اصلی بازدید از این شرکت را شامل بررسی تعهد شرکت‌های ستادی به اچ‎اس‎یی و تخصیص منابع، تحقق و پیاده شدن الزام‎های اچ‎اس‎یی، منطبق بودن اهداف و برنامه‌های تعریف شده با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت، انجام فعالیت‌ها بر اساس شاخص‌های عملکردی ابلاغ شده و بررسی موانع و مشکلات و کمک برای رفع این چالش‌ها عنوان کرد.

کد خبر 287200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =