خط لوله گازی آی‌پی با تلاش مسئولان پاکستانی عملیاتی می‌شود

رئیس جمهوری گفت: خوشحالیم که امروز توانسته‌ایم به همه تعهدهای خود در زمینه انتقال گاز ایران به پاکستان عمل کنیم و خط لوله انتقال گاز را به نزدیک مرز پاکستان برسانیم، امیدواریم این پروژه با تلاش مسئولان پاکستانی به‌زودی عملیاتی شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، 13 بهمن‌ماه) هنگام دریافت استوارنامه خانم رفعت مسعود، سفیر جدید پاکستان در تهران با بیان اینکه احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان یکی از پروژه‌های مهم دو کشور است، گفت: فرصت‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف اقتصادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دو ملت نسبت به هم علاقه‌ای دوستانه، ‌برادرانه و تاریخی دارند، گفت: ایران منبع مطمئن تامین انرژی برای پاکستان است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: آماده احداث نیروگاه‌های بیشتر برای تامین برق مورد نیاز این کشور هستیم.

روحانی با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در آب‌های جنوب، عنوان کرد: باید از ظرفیت دو بندر مهم چابهار و گوادر به عنوان بنادری که مکمل یکدیگر هستند، به خوبی استفاده کنیم.

خانم رفعت مسعود، نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه به رئیس جمهوری کشور و تبریک چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بر ضرورت تلاش برای توسعه و تقویت همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

سفیر جدید پاکستان با اشاره به اینکه دولت و مردم پاکستان، ایران را کشوری دوست و برادر می‌دانند و همواره برای ملت ایران احترام زیادی قائل هستند، گفت: روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف به‌ویژه در زمینه خط لوله انتقال گاز از ایران روند خوبی دارد و خوشحالیم که می‌توانیم در بخش‌های مختلف با ایران همکاری کنیم.

کد خبر 287209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =