پیشتازی صنعت نفت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش اتکا به درآمدهای نفتی هدف اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: صنعت نفت در سال‌های گذشته در زمینه حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان پیشتاز بوده است.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه باید با توان، ظرفیت داخلی و استفاده از فناوری‌های روزآمد در میدان‌های مشترک نفتی از ظرفیت‌های شغلی در این بخش استفاده کرد، گفت: هر ایرانی باید گامی در مسیر تولید ثروت ملی بر دارد تا شاید گام کوچکی در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از امکانات، مدیریت و نیروهای خوب و متخصص است، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی ایستادگی محکم و استوار در برابر نوسان‌های سیاسی و اقتصادی دنیا، برطرف کردن نیازهای داخلی و افزایش صادرات است، همچنین رویکرد اقتصاد مقاومتی بر 6 عنصر درونزایی، برونگرایی، مردمی بودن، عدالت، دانش‌بنیانی و جهادمحوری استوار است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، تصریح کرد: با تقویت تولید داخل و افزایش صادرات غیرنفتی امکان بهره‌مندی از اقتصادی بدون نفت خام فراهم می‌شود.

حسنوند گفت: افزایش بهره‌وری، اعمال سیاست‌های پولی و ارزی مناسب، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و افزایش ارزش افزوده در فعالیت‌های اقتصادی از پیش‌نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اقدام‌های وزارت نفت برای شکل‌گیری صنعت نفتی دانش‌بنیان عنوان کرد: صنعت نفت در سال‌های گذشته با امضای قراردادهایی در بخش‌های بالادست و پایین‌دست با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور در زمینه حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیشتاز بوده است و امیدوارم این اقدام‌ها بتواند گامی موثر در حداکثرسازی تامین منافع ملی باشد.

کد خبر 287219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =