۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
  • کد خبر: 287582
راه‌اندازی دکل مکشی ۱۰۴ در مناطق نفت‎خیز جنوب

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب از نوسازی و راه‎اندازی دستگاه دکل مکشی ۱۰۴ در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، یونس عباسی‎لرکی گفت: با تلاش و کوشش کارکنان این مدیریت، دکل مکشی ۱۰۴ در مدت سه ماه نوسازی، تجهیز و آماده عملیات شد.

وی گفت: کاربری انحصاری این دکل با توان ۲۵۰ اسب بخار و حداکثر عمق عملیاتی ۱۲ هزار فوت برای زنده‌سازی و جریان ‎دادن چاه‎های دارای رشته‌های مغزی ۷/۸-۲ و۱/۲-۳ اینچ برای برداشت و مکش فشار هیدرواستاتیک ستون چاه و عملیات زنده‌سازی (Liquid Lifting) است که با استفاده از Swabbing cap مربوطه برای چاه‌های دارای رشته مغزی ۱/۲-۴ اینچ نیز قابلیت استفاده دارد.

عباسی‎لرکی افزود: از جمله فعالیت‎هایی که در بازسازی این دکل انجام شد تعمیرات اساسیBOP، سرویس موتور و رادیاتور موتور، سرویس پمپ‌های هیدرولیک و تعویض تسمه‌های مربوطه، تعویض کامل سیستم نیوماتیک و سرویس مخزن هوا، تعویض کامل زنجیر و کلاچ درام و سرویس کامل مخازن سوخت است.

وی سرویس کامل شیرهای کنترل هیدرولیکی و اهرم‌های بالابرنده دکل، پنل کنترل، کشنده‎ها، جک‌های دکل و دیزل ژنراتور ۳۳۰۶ را از دیگر اقدام‌هایی برشمرد که در جریان نوسازی این دکل انجام شده است.

وی افزود: مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‎ها با تعمیر به‌موقع و مناسب چاه‎های نفت و گاز نقش اساسی در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز شرکت مناطق نفت‎خیز جنوب دارد، بنابراین نوسازی و راه‎اندازی دکل مکشی ۱۰۴دارای اهمیت بسزایی در تولید است.

کد خبر 287582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =