بندر خدماتی- صادراتی تمبک تا پایان ۹۸ به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس گفت: بندر خدماتی- صادراتی تمبک تا پایان سال ۹۸ به‌طور کامل به بهره‌برداری می رسد و امکان صادرات فرآورده‌های‌ تولیدی‌ پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی از طریق این بندر فراهم خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، سیدمحی‌الدین جعفری با تشریح آخرین مراحل پیشرفت ساخت تنها بندر خدماتی شرکت ملی نفت ایران در سایت پارس 2 گفت: عملیات احداث دو موج‌شکن بندر خدماتی - صادراتی تنبک به طول ۵ کیلومتر در منطقه پارس 2 تا پایان امسال پایان می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مراحل ساخت موج‌شکن شرقی این بندر با انجام بیش از ۱.۸ کیلومتر عملیات مغزه‌ریزی به پایان رسیده است، تصریح کرد: موجشکن غربی این بندر نیز با ترکیبی از مصالح سنگی، کیسونی و بتونی حدود ۳ کیلومتر طول دارد که عملیات احداث ۲۷۵۰ متر آن به پایان رسیده است.

جعفری با بیان اینکه بخش پایانی احداث این موج شکن در عمق ۳۲ متری دریا ادامه دارد، پیش‌بینی کرد با اتمام ساخت این دو موج‌شکن، امکان پهلوگیری کشتی‌های صادراتی در بندر خدماتی - صادراتی تنبک فراهم شود.

بهره‌برداری از 2 پست اسکله صادرات LPG در سال ۹۸

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به سه پست اسکله در نظر گرفته شده برای صادرات فرآورده‌های‌ تولیدی‌ پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در این بندر، گفت: احداث دو پست اسکله صادرات LPG هر کدام با توانایی پهلودهی به کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزارتن گاز مایع یکی از اهداف این طرح به شمار می‌رود که هم‌اکنون ساخت یک پست اسکله LPG کیسونی تکمیل شده و عملیات بارگذاری برای صادرات LPG در آن در حال انجام است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این پست اسکله تا پایان نیمه اول سال آینده به طور کامل در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

جعفری پیشرفت ساخت دومین اسکله صادرات LPG این بندر را مطلوب عنوان کرد و گفت: ‌هم‌اکنون عملیات نصب و زیرسازی اسکله دوم صادرات LPG در حال اجرا است و این اسکله نیز در 6 ماهه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بندر خدماتی صادراتی تمبک تا پایان ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس به احداث یک پست اسکله مدرن و مکانیزه صادرات گوگرد با ظرفیت بارگیری ۲ هزار تن در ساعت برای شناورهای ۵۰۰۰ تا 50 هزار تن (DWT) نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مراحل زیرسازی و لایروبی اسکله گوگرد این طرح به طول ۳۰۰ متر نیز انجام شده، اظهار کرد: هم‌اکنون عملیات نصب کیسون‌ها در این اسکله در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

جعفری گفت: با توجه به برنامه‌های زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، بندر خدماتی - صادراتی تمبک تا پایان سال ۹۸ به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و امکان صادرات فرآورده‌های‌ تولیدی‌ پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی از طریق این بندر فراهم خواهد شد.

کد خبر 287648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =