الفالح: آسان گرفته‌ایم

وزیر انرژی عربستان با بیان اینکه متمایل به تمدید توافق کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ است، خطاب به ترامپ گفت: «آسان گرفته‌ایم».

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی خالد الفالح امروز (چهارشنبه، هشتم اسفندماه) در جریان برگزاری سمپوزیوم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ریاض در واکنشی مستقیم به توئیت هفته جاری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره عملکرد اوپک گفت: ما رویکرد حساب‌شده‌ای را برای کاهش تولید اوپک در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه «ما آسان گرفته‌ایم»، افزود: ۲۵ کشور تولیدکننده نفت خام روندی آرام و حساب شده را در پیش گرفته‌اند. در نیمه دوم پارسال ثابت شد که اولویت ما برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت خام است.

ترامپ به تازگی در حساب کاربری توئیتر خود خطاب به اوپک گفته بود که آرام باش و سخت نگیر، جهان طاقت افزایش قیمت نفت را ندارد.

الفالح گفت: ما به حرف‌های رئیس جمهوری محترم آمریکا گوش می‌دهیم و متوجه نگرانی ایشان درباره مصرف‌کنندگان هستیم و در عین حال به همگان اعم از آقای ترامپ و رهبران کشورهای در حال توسعه اطمینان می‌دهیم همان‌گونه که به منافع  تولیدکنندگان نفت فکر می‌کنیم، منافع اقتصاد دنیا و مصرف کنندگان در سراسر جهان هم برای ما مهم است.

وزیر انرژی عربستان تصریح کرد: ما همچنان انعطاف‌پذیر خواهیم بود، تمایل من تمدید توافق کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ است، اما این اتفاق به‌طور خودکار رخ نمی‌دهد.

الفالح ادامه داد: اگر مشاهده شود که بنیان‌های بازار تحت فشار هستند، با شما شرط می‌بندم که همکاران من (تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک) همان‌گونه که پارسال شاهد بودید به‌طور داوطلبانه محدودیت را کنار گذاشته و تولید خود را به منظور تضمین شرایط با ثبات در بازار نفت افزایش خواهند داد.

وی گفت: سطوح کنونی تولید نفت بهترین توافقی است که می‌توانستیم در دسامبر به آن دست یابیم.

وزیر انرژی عربستان افزود: اگر در ماه ژوئن در یابیم به محدودیتی متفاوت از کاهش روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نیاز داریم، بی‌شک شرایط برای آن فراهم خواهد بود، اما با در نظر گرفتن این شرایط که همچنان بازار با مازاد عرضه روبه‌روست، آسان‌ترین راه ممکن تمدید توافق کاهش عرضه است.

اعضای اوپک در کنار ۱۰ کشور غیرعضو اوپک در نشست ماه دسامبر تصمیم گرفتند برای ثبات بازار نفت و حذف مازاد عرضه، تولید خود را یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

کد خبر 287792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =