آینده‌ روشنی در انتظار صنعت نفت ایران است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت نفت ایران دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است، گفت: آینده روشنی پیش روی صنعت نفت وجود دارد.

حسین امیری‌خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به بیان موفقیت‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: صنعت نفت باوجود برخی مشکلات اقتصادی، پیشرفت‌های قابل قبولی داشته و امسال نیز که روزهای پایانی آن طی می‌شود، پروژه‌های متعددی در این صنعت اجرایی شد و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: هرچند بسیاری از روستاها و شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، اما پروژه‌های عظیم گازرسانی هیچگاه متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

امیری ‌خامکانی به موفقیت‌های صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: صنعت پتروشیمی نقش موثری در بازار ارز ایفا کرده، به گونه‌ای که هم اکنون درصد زیادی از ارز کشور از این صنعت تامین می‌شود، بنابراین مشاهده می‌کنیم که این صنعت تا چه میزان در توسعه صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی نقش دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس به افتتاح طرح‌های بزرگ پتروشیمی همانند مرجان، دماوند و پردیس در سال جاری اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی چنین واحدهایی در زمانی که ما با تحریم‌های اقتصادی روبه‌رو هستیم کار بسیار بزرگی بود.

وی آینده صنعت نفت را روشن ارزیابی کرد و گفت: امسال باوجود مشکلات اقتصادی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جهش و توسعه قابل قبولی داشت، امیدواریم سال آینده نیز این صنعت بتواند مسیر پیشرفت خود را حتی با سرعتی بیشتر از امسال ادامه دهد.

کد خبر 287824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =