۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر: 287888
رزمایش ملی فجر ۴۰ پایان یافت

رزمایش فجر ۴۰ با هدف افزایش و ارتقای هماهنگی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور با مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و ایجاد آمادگی برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری در منطقه پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، این رزمایش برای همه گروه‌های عملیاتی اعم از مدیریت بحران، فرمانداری، آتش‌نشانی، حراست و نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها برگزار شد.

برای این رزمایش سه پیش فرض نشت میعانات گازی و آتش‌سوزی خط با قطر ۳۰ اینچ و فشار ۲۵ بار با تعداد ۱۳ نفر مصدوم، نشت و انفجار خط گاز ترش ۵۲ اینچ خروجی واحدهای C۸ فاز ۸ و ۷، ۶ (پالایشگاه چهارم) با فشار ۶۰ بار و غلظت H۲S ۴۵۰۰ تا PPM  ۶۰۰۰ با تعداد ۱۳ نفر مصدوم  و نشت گاز آمونیاک از محل GOV خط لوله به قطر ۳۲ اینچ و فشار ۱ بار در کریدور شرقی با تعداد ۱۳ نفر مصدوم در نظر گرفته شده بود.

همچنین این مانور با شناسایی نقاط ضعف و قابل بهبود اهداف خود که شامل نجات جان انسان‌ها و رسیدگی به مصدومان، تخلیه پالایشگاه‌ها، قطع سوخت لوله، کنترل آتش‌سوزی‌ها، بستن و کنترل تردد در محورهای منتهی به محل حوادث و رقیق‌سازی محل نشت آمونیاک برگزار شد.

این مانور برای نخستین‌بار با حضور گروه‌های واکنش سریع وزارت بهداشت و درمان کشور از سوی هشت دانشگاه علوم پزشکی از استان‌های یزد، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در پارس جنوبی برگزار شد.

کد خبر 287888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =