پاسخگوی تعهدهای خود در همه حوزه‌های درمانی هستیم

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: پاسخگوی تعهدهای خود در همه حوزه‌ها از جمله دارو، تجهیزات پزشکی و مراکز طرف قرارداد هستیم.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، حبیب‌الله سمیع در آخرین اجلاس مدیران و رؤسای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال‌ ۹۷ ضمن اشاره به شرایط موجود در کشور گفت: یکی از دغدغه‌های مردم، حوزه بهداشت و درمان است. خوشبختانه با پیگیری و اقدام‌های اساسی، خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده صنعت نفت در این شرایط دشوار به نحو مطلوبی تداوم دارد.

وی افزود: اولویت ما این است بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم خدمات بهداشت و درمان از تحریم‌ها متاثر شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر نظارت و کنترل دقیق فرآیندهای درمان غیرمستقیم، اصلاح فرآیند بررسی اسناد پزشکی و رعایت دقیق پروتکل‌های درمان غیرمستقیم تاکید کرد.

سمیع با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه‌ها ادامه داد: تخصیص بودجه به مناطق طبق سنوات گذشته مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد مناطق است و همه باید دست به دست هم بدهیم و ضمن بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی، به سمتی حرکت کنیم که رضایت همگان و در کنار آن منافع سازمان تامین شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: پاسخگوی تعهدات خود در همه حوزه‌ها از جمله دارو، تجهیزات پزشکی و مراکز طرف قرارداد هستیم. نقش سازمان فقط درمان نیست، بلکه بر حوزه پیشگیری مبتنی بر پزشک خانواده و طب کار متمرکز است.

 کاهش بودجه نداشتیم

وی افزود: با توجه به بالا رفتن سن جمعیت طبی و بازنشسته شدن آنان، سرانه دریافتی سازمان کاهش یافته، از طرفی نیاز آنان به دریافت خدمات بهداشت و درمان افزایش می‌یابد و این مسئله سبب افزایش هزینه‌های سازمان می‌شود، اما با مدیریت صحیح هزینه‌ها، خوشبختانه با کاهش بودجه روبه‌رو نشدیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد: مقایسه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با یک سازمان بیمه‌گر صحیح نیست. نمی‌توان سلامت را خرید، اساس بیمه‌گری بر درمان استوار است، در صورتی که رسالت اصلی ما سلامت‌محور است.

سمیع با تاکید بر مدیریت منطقی اعزام بیماران گفت: اعزام بیمار برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به منطقه دیگر تنها در صورتی که خدمات مورد نیاز در منطقه محل سکونت یا محل کار کارمند قابل ارائه نباشد، انجام می‌شود و باید برای اجرای دقیق‌تر در مناطق جنوبی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، قبل از پایان سال‌ برخی از پروتکل‌های اعزام بیماران تغییر می‌کند و به مناطق ابلاغ می‌شود.

وی اظهار کرد: به منظور صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها، فرآیند خرید دارو به صورت متمرکز از سال‌های گذشته آغاز شده و خوشبختانه در مسیر مناسبی قرار گرفته و سبب کنترل هزینه‌ها شده است، باید برای خرید تجهیزات مصرفی نیز همین روند تسری یابد.

عزم و اراده بازرسی سازمان ستودنی است

در ادامه اشکان میرمحمدی، مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت با اشاره به اهمیت فرآیند نظارت و انجام صحیح وظایف ذاتی بازرسی گفت: نقطه قوت مدیریت‌ها تعامل با نظام نظارتی و اداره رسیدگی به شکایات است.

وی افزود: حیات مدیریت به کنترل بستگی دارد، فرآیند کنترل بسیار مهم است و بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این حوزه عزم و اراده جدی دارد.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت با تاکید بر تبادل اطلاعات در صیانت از دارایی‌های مادی و معنوی سازمانی اظهار کرد: ارائه و نظارت درون‌سازمانی یکی از گام‌های موثر در رفع نواقص است.

میرمحمدی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان اقدام‌های بسیار مهمی انجام شده است و خدمات چه از لحاظ کمی و چه کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

نمره قبولی سازمان در عملکرد حوزه مالی

همچنین احمد مدنی‌پور، عضو هیئت مدیره سازمان و مدیر امور مالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه‌ها اظهار کرد: اصلاح درآمدها از نکات مهم مدیریت بودجه و هزینه‌ها است. وضعیت مالی سازمان در موقعیت مناسبی است و در بین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت عملکرد بسیار خوبی در حوزه مالی داشتیم.

وی افزود: ارائه منظم صورت حساب از سوی مناطق یکی از مباحث مهم و ضروری به شمار می‌آید، مناطق در برنامه‌های سال آینده خود به ارائه به‌موقع صورتحساب‌های مالی توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر امور مالی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: گام‌های مثبتی در سال‌های اخیر در حوزه مالی برداشته شده، با پیگیری‌های مداوم بخش عمده‌ای از مطالبات شرکت‌ها وصول و همه بدهی سازمان به مراکز طرف قرارداد و شرکت‌ها پرداخت شده است.

مدنی‌پور در ادامه درخصوص استفاده از حساب بانک مرکزی، مسدودکردن حساب‌های جاری، چالش‌های مناطق در حوزه مالی، رعایت مفاد قانونی و مقررات از سوی حسابرسان، لزوم مصرف وجوه نقدینگی نزد مناطق در پایان سال، گزارش‌های صندوق بازنشستگی و پرداخت‌های سرانه فرزندان ذکور بالای ۲۲ سال توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه مهدی هاشمی، عضو هیئت مدیره و مدیر برنامه‌ریزی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید دستور مقام عالی وزارت نفت مبنی بر اجرای  دستورعمل صرفه‌جویی‌ها، مباحثی را ارائه داد.

مدیر برنامه‌ریزی سازمان با تاکید بر تنوع در پیشرفت برنامه‌های عملیاتی در مناطق اظهار کرد: مناطق درباره اجرای بخشنامه مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی‌ها متعهد بودند.

کد خبر 287938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =