اجرای 26 پروژه مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی برای توسعه و بهبود فرآیندها

مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی از اجرای طرح‌های نوین مهندسی با هدف بهبود و توسعه پالایشگاه‌ها در این مجتمع گازی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمهدی شفیعی مطهر با بیان اینکه مدیریت مهندسی، یک واحد راهبردی در مجتمع گاز پارس جنوبی است، گفت: هم اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی 26 پروژه در حال اجرا دارد که 6 طرح تکمیل شده و 20 طرح هم در حال اجراست.

وی افزود: چند طرح مهم زیربنایی، احداث کارگاه تعمیرات اساسی با همه ملحقات، تکمیل محوطه‌سازی ساختمان مرکزی، طرح میترینگ گاز پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم و پنجم از جمله این طرح‌ها هستند، همچنین مطالعات پروژه احداث انبار خدمات رفاهی و پروژه احداث آزمایشگاه محیط زیست از جمله طرح‌های در حال اجراست.

به گفته مدیر مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی، طراحی سامانه‌های آتش‌نشانی انبارهای متمرکز، مطالعات نصب و راه‌اندازی کمپرسورهای هوای پالایشگاه سوم، مطالعات شبکه و تنظیم دوباره رله‌های هوای تعدادی از پالایشگاه‌ها از دیگر طرح‌های مطالعاتی در این مجتمع گازی است.

شفیعی مطهر با اشاره به اهمیت طرح‌های فرآیندی گفت: هم اکنون طرح‌های بررسی و تحلیل میزان گازهای ارسالی به مشعل و پیگیری پروژه‌های اصلاحی برای کاهش این گازها نیز در حال اجراست.

وی دیگر پروژه مهم فعال در واحد مهندسی را بررسی میزان و منابع انتشار آلاینده‌ها عنوان کرد و ادامه داد: بررسی منابع و تامین آب شهرک‌های مسکونی، بررسی واحد استحصال اتان در پالایشگاه‌های سوم، پنجم و هفتم و بررسی مصرف مواد شیمیایی که یکی از بخش‌های پرهزینه در فرآیند تولید به شمار می‌آید، از دیگر برنامه‌های کاری این واحد است. همچنین تعریف و پایش شاخص‌ها و دریافت برنامه‌های اصلاحی از پالایشگاه‌ها و رتبه‌بندی پالایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های مدیریت مهندسی مجتمع گاز پارس جنوبی است.

کد خبر 287953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =