ابرسازه‌های فرآورشی با همکاری تولیدکنندگان داخلی ساخته شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از پایان کار ساخت دومین برج گوگردزدا که یک محصول با طراحی، مهندسی و ساخت کاملا ایرانی است، برای نصب در مجتمع صنعتی شماره ۳ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد دست‌درکاران این پروژه که شامل کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و یک سازنده خوزستانی است، گفت: اعتماد و مشارکت با بخش خصوصی همواره نتیجه بخش بوده است و می بینیم که در این پروژه نیز با تکیه بر دانش فنی همکاران و استفاده از توان تخصصی سازندگان داخلی، یک پروژه ارزشمند دیگر در کارنامه عملکردی سال ۹۷ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ثبت شد.

وی افزود: ساخت سه برج گوگردزدای نفت با هدف احداث تسهیلات لازم برای فرآورش و شیرین سازی روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت ترش مخزن آسماری مارون در واحدهای بهره‌برداری مارون ۳ و ۵ در برنامه قرار داشت که نخستین برج گوگردزدا پس از ساخت و انجام آزمایش در واحد بهره‌برداری مارون ۵ مستقر شد، دومین برج یکشنبه ۱۹ اسفند به مجتمع صنعتی شماره ۳ مارون منتقل شد تا روی فنداسیونی متناسب با شرایط برج نصب شود، مراحل ساخت و آزمایش برج سوم نیز درحال انجام است و امیدواریم این سازه نیز در اوایل سال ۹۸ در مجتمع صنعتی شماره ۵ مارون نصب شود.

محمدی با تشریح ویژگی‌های برج‌ها گفت: برج نخست یک برج ۵۳ تنی با ارتفاع ۳۵ متر است و دو برج دیگر ۲۹ و ۴۱ متر ارتفاع دارند که در مجموع ۴۰ میلیارد ریال هزینه ساخت در بر داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کاهش میزان گاز H۲S همراه و آسیب‌های مخرب خوردگی ناشی از این گاز در تاسیسات پایین دستی را از مزایای این پروژه عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکید بازارهای جهانی بر کیفیت نفت خام، نفت صادراتی ما نیز از کیفیت و قیمت مطلوب‌تری نسبت به گذشته برخوردار خواهد بود.

 وی ضمن قدردانی از همه عوامل اجرایی این پروژه اعم از کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون و شرکت سازنده گفت: با توجه به پیشرفت اجرایی ۷۵ درصدی  پروژه با اطمینان می‌توان گفت که در اوایل سال ۹۸، هر سه برج گوگردزدا در محل خود نصب خواهند شد.

کد خبر 287971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =