شیرآلات سرچاهی در آغاجاری بدون نیاز به دکل حفاری تعویض شد

عملیات تعویض شیرآلات اصلی معیوب تاج چاه شماره ۸۸ آغاجاری، بدون نیاز به حضور دکل حفاری کمتر از ۴۸ ساعت و با رعایت اصول مهندسی و ایمنی و حداقل هزینه، انجام شد و چاه در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، کورش محمدی، مدیرفنی شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: شیرآلات اصلی تاج این چاه با توجه به استانداردهای کاری در این شرکت کارایی لازم را نداشت که تعویض آن با دکل نیازمند توقف تولید چندماهه، صرف هزینه‌های محوطه سازی، انتظار برای اختصاص دکل تعمیراتی و هزینه‌های مربوط به آن شامل انتقال و برپایی دکل، انجام عملیات و جابه‌جایی از محل چاه و دیگر هزینه‌های عملیاتی بود.

وی با اشاره ضرورت اجرای این عملیات گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و پس از دریافت مجوزهای لازم، شیـرهای اصلـی و بـالایی شاخه غیرتولیدی، شیراصلی و شیرایمنی سطحی شاخه تولیـدی و شیرعمقی چـاه به‌صورت کاملا ایمن و با هزینه بسیار ناچیز تعویض و پس از تمیزسازی و احیا در کمتر از ۴۸ ساعت این چاه به تولید بازگشت.

مدیرفنی شرکت نفت و گاز آغاجاری با تاکید بر سیاست تولید ایمن از چاه‌ها، مجموع هزینه‌های صرفه‌جویی شده و همچنین درآمد تولید حفظ شده این چاه را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که با همت نیروهای شرکت آغاجاری، با هزینه‌ای کمتر از ۱۰ میلیون تومان و بدون حضور دکل تعمیراتی راه‌اندازی شده است.

کد خبر 287984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =