تجارت، صنعت و بخش‌های نفت و گاز محور مذاکرات ایران و عراق

رئیس جمهوری گفت: در نشست امروز با رئیس جمهوری عراق در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت، صنعت، ایجاد بازارچه‌های مشترک، رفت‌وآمد زائران، نفت و گاز، برق، بانک، خط آهن، محیط زیست و سایر مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری که امروز (دوشنبه، ۲۰ اسفندماه) به عراق سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با برهم صالح، همتای عراقی خود، ضمن تشکر از دولت و ملت عراق برای مهمان نوازی از هیئت ایرانی در این سفر، گفت: سابقه مناسبات دو کشور به هزاران سال برمی‌گردد و ما باید حداکثر تلاش خود را برای توسعه و گسترش آن به‌کار ببندیم.

وی افزود: گفت‌وگوی بسیار خوب و سازنده‌ای با رئیس جمهوری عراق داشتم و من نقطه اختلافی در مباحث مطرح شده ندیدم. تقویت روابط میان تهران و بغداد به نفع دو کشور است و ما نخواهیم گذاشت مسیر و سیر تحول مثبت آن متوقف شود.

روحانی تصریح کرد: ما خواهان اتحاد ایران و عراق هستیم و این اتحاد و همکاری نه علیه دیگری، بلکه برای دعوت از دیگران به همکاری‌های گسترده‌تر است.

رئیس جمهوری عنوان کرد: در نشست امروز با رئیس جمهوری عراق در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت، صنعت، ایجاد بازارچه‌های مشترک، رفت و آمد زائران، نفت و گاز، برق، بانک، خط آهن، محیط زیست و سایر مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردیم.

رئیس جمهوری عراق نیز در این نشست با اشاره به مذاکرات و تفاهم‌های انجام شده میان دو هیئت ایرانی و عراقی در طول روزهای گذشته، تاکید کرد: باید از جزئیات کوچک در روابط دوجانبه عبور کرد و به فضای بزرگ‌تر اندیشید، زیرا این امر همسو با منافع هر دو ملت است.

کد خبر 287985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =