شتاب در روند توسعه میدان‌های مشترک در دستورکار شرکت متن

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) گفت: با توجه به اهمیت توسعه میدان‌های مشترک، روند توسعه در منطقه عملیاتی غرب کارون که امسال با قوت در شرکت متن دنبال شده است، سال آینده نیز تداوم می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی در تبیین عملکرد شرکت متن در سال ۹۷ عنوان کرد: این سال با توجه به شرایط ویژه‌ای که در کشور وجود داشت، سال متفاوتی بود. دشمنان نظام و کشور با تحریمها و تهدیدها تلاش کردند حداکثر تاثیر را بر اقدامها و پیشرفتهای صنعت نفت ایران بگذارند تا این حرکت رو به جلو متوقف شود، اما با وجود مشکلات در حوزه توسعه میدان‌های نفتی به‌ویژه میدان‌های مشترک، شاهد دستاوردهای خوبی در کشور بودیم که نشان میدهد مسیر اصلی انقلاب و نظام را باید با ایمان و باور به توان داخلی و همچنین صبر و درایت بیشتری دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت مهندسی و توسعه نفت بر تداوم فعالیتهای توسعهای در غرب کارون و همچنین طرح  خط لوله گوره به جاسک تمرکز کرده است، افزود: با تاکید بر حمایت از توان تولید داخل توانسته‌ایم به دستاوردهای مهمی دست یابیم. آنچه مسلم است بر اساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و ماموریتهایی که دولت بر آن تاکید ویژه دارد،  شتاب در تولید صیانتی و توسعه میدان‌های مشترک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است .

دهقانی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید نفت تا٣۵٠  هزار بشکه در روز در غرب کارون، ادامه داد: این روند در سال آینده هم ادامه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت متن گفت: با احداث و راهاندازی تأسیسات واحد فراورش سیار در میدان نفتی آزادگان جنوبی و حفر چاه‌های بیشتری از این میدان، در مسیر افزایش ۴۰ تا ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در این میدان گام برداشته‌ایم، این موضوع نشان میدهد که این اقدام برای سایر میدان‌های مشترک هم قابلیت اجرایی دارد.

به گفته وی، در آزادگان جنوبی که جبهه وسیع فعالیتهای این شرکت است، در فاز اول از حدود ٢٠٠ حلقه چاه بالغ بر ١٧٠ حلقه چاه حفاری شده که همه این اقدامها از سوی شرکتهای داخلی انجام شده و هزینههای تمام شده توسعه و تولید در آزادگان جنوبی بسیار کمتر از هزینههای متعارف در مقایسه با دیگر میدان‌ها بوده است.

کد خبر 288008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =