تولید ۷ کاتالیست پرمصرف در سال ۹۸

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از تولید هفت کاتالیست پرمصرف و راهبردی در سال آینده خبر داد و گفت: اجازه ندهیم کاتالیست‌ها، گلوگاه‌ صنعت پتروشیمی برای فشار به کشور باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی پژوهان امروز (چهارشنبه، ۲۲ اسفندماه) در آیین رونمایی از کاتالیست SAC۵۰۰ گرید لوله PE-۱۰۰ پلی اتیلن سنگین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راکتورها قلب پلنت‌ها در صنعت پتروشیمی هستند و عملکرد راکتورها نیز به‌شدت به کاتالیست‌ها وابسته است.

وی با اشاره به اینکه دانش فنی تولید کاتالیست SAC۵۰۰ در انحصار چند شرکت خارجی است، افزود: تولید این کاتالیست افزون بر جنبه اقتصادی برای کشور، سبب تولید و بهبود کیفیت لوله پلی‌اتیلن می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: لوله‌های پلی‌اتیلن کاربرد بسیاری در لوله‌های انتقال پرفشار آب و گاز دارد که برای تولید این لوله‌ها به کاتالیست‌های خاص نیاز است.

پژوهان با اشاره به اینکه شرکت پژوهش و فناوری حدود ۱۰ سال روی این کاتالیست کار کرده است، گفت: با توجه به حساسیت این محصول، آزمون‌های بسیاری روی آن انجام شده و تاییدیه‌های لازم را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه در اواخر سال ۹۶ قرارداد واگذاری دانش فنی کاتالیست SAC۵۰۰ امضا شد، تصریح کرد: هفته گذشته، این کاتالیست در راکتور پتروشیمی شازند تزریق شد و هم اکنون گرید لوله PE-۱۰۰ پلی اتیلن با کاتالیست بومی در حال تولید است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ادامه داد: بهبود کیفیت این کاتالیست را همپای رقبای خارجی در دستور کار داریم و سال آینده نوع جدیدی از این کاتالیست ارائه خواهد شد.

پژوهان با اشاره به اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی  امسال ۱۴ قرارداد تجاری با شرکت‌های مختلف امضا کرده که هفت مورد آن در حوزه کاتالیست بوده است، اظهار کرد: سال آینده شاهد تولید هفت کاتالیست پرمصرف و راهبردی خواهیم بود.

به گفته وی، برنامه‌ریزی شرکت پژوهش و فناوری به گونه‌ای است که اجازه ندهیم کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی گلوگاه‌هایی برای صنعت پتروشیمی باشند تا کشورهای اروپایی به واسطه تحریم کشور را تحت فشار قرار دهند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه هر کیلوگرم از این کاتالیست با قیمت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو وارد می‌شود، گفت: قیمت تمام شده این کاتالیست برای پتروشیمی شازند به ازای هر کیلو ۵۰ دلار است؛ مصرف داخلی سالانه این کاتالیست ۴۰ تا ۵۰ تن است.

کد خبر 288017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =